Biuro Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 24238
Warunki pracy
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych- stanowisko pracy zlokalizowane w pokoju biurowym
- podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach naruszenia praw pacjentów
- Rozpatrywanie skarg i wniosków pacjentów, przyjmowanie pacjentów zgłaszających się bezpośrednio do Biura
- Sporządzanie projektów pism w przedmiocie: a) wskazania wnioskodawcom przysługujących środków prawnych, b) przekazania sprawy zgodnie z właściwością, c) niepodjęcia sprawy
- Przygotowywanie projektów: a) odpowiedzi na skargi, o których mowa w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego, b) ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego dotyczących ochrony praw pacjentów, w tym założeń do projektów ustaw, w szczególności celem przedłożenia Radzie Ministrów
- Przygotowywanie projektów wystąpień: a) do podmiotów leczniczych oraz innych instytucji lub organów administracji publicznej celem weryfikacji zasadności wszczęcia postępowania lub podjęcia innych czynności przez Rzecznika, b) Rzecznika Praw Pacjenta do organu, organizacji lub instytucji, w których działalności Rzecznik stwierdził naruszenie praw pacjenta, c) Rzecznika do organu nadrzędnego nad jednostką – w której działalności Rzecznik stwierdził naruszenia praw pacjenta – z wnioskiem o zastosowanie środków przewidzianych w przepisach prawa, d) Rzecznika Praw Pacjenta do właściwych organów z wnioskami o podjęcie inicjatywy ustawodawczej bądź o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie ochrony praw pacjentów
- Dokonywanie analizy skarg pacjentów w celu określenia zagrożeń i obszarów w systemie ochrony zdrowia wymagających naprawy i przygotowywanie w tym zakresie projektów wystąpień Rzecznika Praw Pacjenta w przedmiocie współpracy z organami władzy publicznej w celu zapewnienia pacjentom przestrzegania ich praw, w szczególności z ministrem do spraw zdrowia
- Opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawami pacjenta oraz branie udziału w uzgodnieniach międzyresortowych, Komisjach Prawniczych
- Wykonywanie innych zadań związanych z działalnością Departamentu Postępowań Wyjaśniających zleconych przez bezpośredniego przełożonego, Dyrektora Departamentu Postępowań Wyjaśniających, Zastępcę Dyrektora Departamentu Postępowań Wyjaśniających, Dyrektora Generalnego, Zastępcę Rzecznika lub Rzecznika
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub w zakresie nauk społecznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w obszarze orzecznictwa, kontroli w administracji publicznej lub w obszarze związanym z ochroną zdrowia
- Bardzo dobra znajomość procedury administracyjnej
- Znajomość ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i aktów wykonawczych wydanych na podstawie art. 30 ww. ustawy
- Znajomość ustawy o działalności leczniczej
- Znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość Kodeksu cywilnego
- Znajomość Kodeksu postępowania cywilnego
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- Umiejętność zrozumiałego tłumaczenia przepisów prawa w rozmowie bezpośredniej oraz za pośrednictwem infolinii
- Komuniktywność, umiejętność pracy w zespole oraz planowania i organizacji pracy
- Otwarty stosunek do klienta Urzędu
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe