Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 24426
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Nietypowe godziny pracy. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym; antypoślizgową wykładzinę na korytarzach.
Zakres zadań
- realizowanie zadań z zakresu współpracy dwustronnej z poszczególnymi krajami oraz współpracy wielostronnej, w tym w zakresie nawiązywania nowych kontaktów Ministerstwa w stosunkach dwustronnych oraz współpracy z europejskimi i pozaeuropejskimi podmiotami,
- prowadzenie prac związanych z koordynacją współpracy MRPiPS z Grupą Wyszehradzką, a w okresach przewodnictwa Polski w Grupie Wyszehradzkiej - koordynowanie działań z tym związanych,
- monitorowanie i analizowanie inicjatyw i działań w wybranych krajach w zakresie polityki rodzinnej, zatrudnienia i kwestii społecznych oraz sporządzanie notatek, materiałów analityczno-informacyjnych i sprawozdań,
- przygotowywanie od strony merytorycznej i organizacyjnej spotkań na szczeblu ministerialnym, konferencji, seminariów i innych spotkań dotyczących współpracy międzynarodowej w dziedzinie rodziny, pracy i polityki społecznej,
- współpraca przy realizacji programów i strategii w zakresie współpracy dwustronnej i wielostronnej z wybranymi krajami,
- przygotowywanie wyjazdów zagranicznych oraz spotkań zagranicznych Członków Kierownictwa resortu w związku ze współpracą dwustronną z wybranymi krajami.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze związanym ze współpracą międzynarodową
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Wiedza z zakresu stosunków międzynarodowych i organizacji międzynarodowych
- Wiedza z zakresu protokołu dyplomatycznego
- Wiedza ogólna nt. zasad funkcjonowania i celów UE
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe