Starszy inspektor
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 7418
Warunki pracy
Stres związany z wykonywaniem kontroli oraz kontaktami z klientem wewnętrznym i zewnętrznym spoza administracji.Częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz. Praca w terenie
Przeprowadzanie kontroli w innych Urzędach.
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.
Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety, podnośnik dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Rozpatrywanie skarg i wniosków .
- Nadzorowanie i kontrolowanie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji przez pracowników wydziałów Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, jednostki zespolonej administracji rządowej w województwie oraz organy jednostek samorządu terytorialnego.
- Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków .
- Prowadzenie centralnego rejestru (oraz skorowidza) skarg i wniosków wpływających do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego .
- Dokonywanie rocznej analizy skarg i wniosków załatwionych przez OUW, jednostki wojewódzkiej administracji zespolonej oraz jednostki podległe Wojewodzie .
- Prowadzi bieżący monitoring załatwiania skarg i wniosków – dla potrzeb wewnętrznych Wydziału Prawnego i Nadzoru - dokonywanie kwartalnych analiz skarg i wniosków załatwionych przez wydziały OUW.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania administracji publicznej m.in.: ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o kontroli w administracji rządowej,ustawy o służbie cywilnej.
- Znajomość ustawy o samorządzie gminnym, powiatowym i województwa.
- Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego.
- Znajomość rozporządzenia w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków oraz instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w urzędach administracji publicznej.
- Umiejętność interpretowania przepisów prawnych, organizowania pracy własnej, analizy i syntezy informacji (szczególnie przy pisaniu odpowiedzi na skargi i wnioski oraz przy przygotowywaniu analiz w tym zakresie), skutecznego komunikowania oraz posługiwania się edytorem tekstów oraz przeprowadzania dokumentacji skargowej w formie elektronicznej. Pracownik posiadając umiejętność pracy w zespole, powinien umieć działać w sytuacjach stresowych, szczególnie w kontaktach z „trudnym klientem” (skarżącym).
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Asertywność, umiejętność argumentowania i przekonywania, bardzo dobra znajomość systemu elektronicznego zarządzania dokumentów.