- Ogłoszenie nr: 175442
- Data ukazania się ogłoszenia: 25 listopada 2015 r.
Izba Skarbowa w Kielcach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy referent
- do spraw prowadzenia egzekucji administracyjnej w celu wykonania przez zobowiązanych obowiązków o charakterze pieniężnym
- w Samodzielnym Referacie Egzekucji Administracyjnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Kielcach
ul. Witosa 78b
25-561 Kielce
Miejsce wykonywania pracy:
- Busko Zdrój
- Urząd Skarbowy w Busku-Zdroju
ul. 12-go Stycznia 17
28-100 Busko-Zdrój
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Pełna obsługa tytułów wykonawczych w systemie EGAPOLTAX (tj. ewidencjonowanie, aktualizacja, wprowadzanie danych o dokonanych czynnościach, zastosowanych środkach, zamykanie tytułów) w celu odzwierciedlenia przebiegu postępowania egzekucyjnego oraz dokonania rozliczeń wyegzekwowanych kwot.
- Archiwizowanie akt egzekucyjnych.
- Obsługa zarejestrowanych dokumentów z zakresu egzekucji administracyjnej w programie Biblioteka Akt.
- Wszczynanie i prowadzenie postępowania egzekucyjnego poprzez stosowanie wszystkich środków egzekucyjnych; zbieranie informacji o majątku zobowiązanego poprzez zapytania wysyłane do organów administracji publicznej i jednostek im podległych lub podporządkowanych; sporządzanie wezwań do spełniania świadczenia objętego tytułem wykonawczym.
- Kwalifikowanie spraw i dokonywanie zajęć egzekucyjnych wynagrodzeń za pracę, rachunków bankowych i wkładów oszczędnościowych, świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego oraz ubezpieczenia społecznego, innych wierzytelności, praw z papierów wartościowych, weksli autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych oraz praw własności przemysłowych, udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
- Prowadzenie i dokumentowanie rozliczeń finansowych związanych z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym, w tym przekazywanie pobranej gotówki do wierzycieli.
- Ewidencjonowanie wszystkich dokonanych czynności na arkuszach przydziałowych i w tytułach wykonawczych w celu odzwierciedlenia przebiegu egzekucji.
- Przydzielanie i odbieranie służby egzekutorów, kontrola formalna i weryfikacja przebiegu służby wraz z zaewidencjonowaniem w systemie EGAPOLTAX w celu sprawdzenia poprawności wykonywania zadań i rozliczenia kwot uzyskanych przez poborców.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca w siedzibie urzędu, na II piętrze,
- praca przy komputerze,
- kontakt z klientem zewnętrznym.
- budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych (obecność podjazdów, drzwi o odpowiedniej szerokości),
- narzędzia i materiały pracy (komputer, drukarki, kserokopiarki)
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji
- pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i ustawy o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności, przepisów wykonawczych, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Ordynacji podatkowej i in.
- Znajomość przepisów kc, kpc, ustawy o księgach wieczystych i hipotece, prawo bankowe, ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Umiejętność stosowania prawa w praktyce.
- Odporność na stres.
- Komunikatywność.
- Znajomość POLTAX, EGAPOLTAX, BA i innych programów wykorzystywanych na stanowisku pracy.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów