- Ogłoszenie nr: 162842
- Data ukazania się ogłoszenia: 05 września 2014 r.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych i skargowych
- w Departamencie Ochrony Zabytków
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Kopernika 36/40, 00-028 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie postępowań administracyjnych celem opracowania projektów decyzji i postanowień Ministra KiDN jako organu I i II instancji administracji publicznej;
- przygotowywanie na rzecz zainteresowanych organów, instytucji i osób projektów wystąpień i odpowiedzi dot. indywidualnych spraw ochrony zabytków;
- uczestniczenie w kontrolach i wizytach zlacanych przez dyrektora Departamentu Ochrony Zabytków celem sprawdzenia prawidłowości działania Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków pod względem merytorycznym i formalno-prawnym oraz w zależności od wyników kontroli i wizytacji - przygotowuje i prowadzi szkolenia. Sporządza protokoły pokontrolne;
- zgłaszanie uwag i wniosków do projektów aktów prawnych celem zapewnienia prawidłowych zapisów dotyczących zabytków w projektach przekazywanych Ministrowi KiDN w trakcie uzgodnień międzyresortowych oraz w projektach własnych MKiD;
- przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje perlamentarne celem udzielenia wyjaśnień w sprawych dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu oraz w nietypowych godzinach. - podejmowanie decyzji w warunkach stresu,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe. Delegacje krajowe. Prowadzenie kontroli w innych urzędach.
- praca na czwartym piętrze,
- narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- bariery architektoniczne: brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
- pomieszczenie higieniczno – sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Praca nie wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub związanym z ochroną zabytków (archeologia, architektura, historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo)
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość funkcjonowania administracji publicznej;
- wiedza specjalistyczna z zakresu: prawa administracyjnego, procesowego i materialnego oraz postępowania przed sądami administracyjnymi, ochrony zabytków, prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony przyrody;
- znajomość ustawy o służbie cywilnej;
- kompetencje: rzetelność, zorientowanie na osiąganie celów, gotowość do doskonalenia zawodowego, umiejętności analityczne, kreatywność, inicjatywa, skuteczna komunikacja, podejmowanie deczyji.
- studia podyplomowe z zakresu ochrony zabytków, administracji;
- kompetencje: odporność na stres, obowiązkowość, umiejętność pracy w zepsole, umiejętność praktycznego stosowania prawa, dobra organizacji pracy;
- znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów