- Ogłoszenie nr: 161948
- Data ukazania się ogłoszenia: 25 lipca 2014 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw odwołań
- w Wydziale Postępowań Administracyjnych w Biurze Pełnomocnika Rządu do spraw Osób Niepełnosprawnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Nowogrodzka 11, 00-513 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Prezesa Zarządu PFRON i wojewodów oraz przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra w sprawach z zakresu działania Wydziału,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dotyczących decyzji Ministra Pracy i Polityki Społecznej oraz reprezentowanie organu w postępowaniu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym z upoważnienia Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
- obsługa zgłaszających się do Wydziału interesantów w toku prowadzonych postępowań odwoławczych,
- analizowanie i ocenianie prawidłowości realizowanych przez PFRON spraw wynikających z postępowań odwoławczych,
- sygnalizowanie potrzeby podjęcia inicjatywy legislacyjnej w obszarze niepełnosprawności na podstawie prowadzonych postępowań odwoławczych oraz przeglądu przepisów prawa.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Zagrożenie korupcją.
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub administracyjne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub w prowadzeniu postępowań administracyjnych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych,
- znajomość ordynacji podatkowej,
- znajomość Kodeksu cywilnego,
- znajomość Kodeksu spółek handlowych,
- znajomość przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- znajomość przepisów dot. pomocy publicznej i prawa wspólnotowego w tym zakresie,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- komunikatywność,
- umiejętność obsługi komputera: MS Office.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów