Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 6947
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań• obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
• praca z bazami danych/programami specjalistycznymi
• praca przy komputerze i przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze;
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych;
• wejście główne od strony ul. Wspólnej przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych;
• wejście do obiektu od strony ul. Żurawiej przystosowane za pomocą platformy przyschodowej;
• sale konferencyjne na V piętrze dostępne za pomocą schodołazu;
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- opiniowanie wewnętrznych projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych, w tym zwłaszcza projektów zarządzeń i decyzji o powołaniu zespołów opiniodawczo - doradczych i roboczych
- opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, zwłaszcza gdy DP zostanie wskazany jako komórka wiodąca lub współpracująca
- opiniowanie pod względem formalnym projektów decyzji administracyjnych w zakresie spraw z działu gospodarka
- przygotowywanie materiału dowodowego w sprawach sądowych, w tym we współpracy z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa, w szczególności: sporządzanie stanowisk do odpowiedzi na pozwy i pism procesowych oraz opinii biegłych sądowych, realizacja prawomocnych wyroków
- przygotowywanie i reprezentacja przy zawieraniu ugody sądowej, poprzez sporządzanie projektów odpowiedzi w sprawach dotyczących przedsądowych wezwań do zapłaty lub zawarcia ugody
- prowadzenie innych czynności w postępowaniu administracyjnym (w tym: prowadzenie postępowania wyjaśniającego, przygotowanie/prowadzenie rozprawy administracyjnej, rozpatrywanie skarg i wniosków, wydawanie zaświadczeń)
- prowadzenie postępowań związanych z udzieleniem informacji publicznej (w tym: przygotowywanie projektu odpowiedzi wnioskodawcy, przygotowywanie materiałów będących informacją publiczną)
- opracowywanie projektów decyzji, postanowień w postępowaniu administracyjnym, w tym zwłaszcza w obszarze o stwierdzenie nieważności decyzji nacjonalizacyjnych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczeukończona aplikacja legislacyjna bądź studia podyplomowe z zakresu legislacji
- – znajomość procesu legislacyjnego
- – znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- – znajomość przepisów Konstytucji RP, prawa cywilnego i handlowego
- – współpraca
- – komunikacja
- – myślenie analityczne
- – wystąpienia publiczne
- – rzetelność
- – organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe