Starszy specjalista
Miejsce pracy: Rzeszów
Ogłoszenie o naborze Nr 10160
Warunki pracy
praca administracyjno–biurowa w pozycji siedzącej, przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy,• obsługa urządzeń biurowych (komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka),
• wyjazdy w teren w celu przeprowadzenia rozpraw lub oględzin nieruchomości,
• kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym, na III piętrze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej 15. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do VI piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o pozycji windy. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z przestrzennych toalet, zlokalizowanych na każdej kondygnacji, od parteru do VI piętra. Na parkingu przed siedzibą Urzędu znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W przypadku wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą Urzędu, nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.
Zakres zadań
- prowadzenie spraw w zakresie realizacji lub zlecania zadań wynikających z programów rządowych oraz spraw w zakresie finansowego wspierania programów w określonym przez Wojewodę obszarze zabezpieczenia społecznego, wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego lub podmioty uprawnione,
- przeprowadzanie kontroli jednostek otrzymujących dotacje z budżetu państwa w obszarze zabezpieczenia społecznego,
- koordynowanie kontroli organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego na zlecenie ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, zgodnie z art. 29 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami podejmującymi działania w zakresie zabezpieczenia społecznego. Udzielanie merytorycznego wsparcia, a także przeprowadzanie badań ankietowych, opracowywanie informacji, raportów oraz sporządzanie analizy skuteczności i efektywności działań podejmowanych w tym zakresie przez organizacje pozarządowe,
- rozpatrywanie wniosków i interwencji dotyczących realizowanych zadań, w tym prowadzenie korespondencji pisemnej, udzielanie informacji,
- prowadzenie rejestrów: domów pomocy społecznej; placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na postawie przepisów o działalności gospodarczej; placówek zapewniających miejsca noclegowe; jednostek specjalistycznego poradnictwa; centrów integracji społecznej; zatwierdzonych indywidualnych programów integracji; placówek opiekuńczo-wychowawczych; regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych oraz rejestrów wolnych miejsc w tych placówkach i ośrodkach.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna.- powyżej póroczne doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym ze współdziałaniem z jednostkami samorządu terytorialnego,
- znajomość obsługi programu MS Word.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe