Starszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 10121
Warunki pracy
- praca związana z obsługą klientów i poczty oraz wykonywaniem typowych prac administracyjno-biurowych z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych- bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym
- stres związany z obsługą klientów zewnętrznych
-stanowisko znajduje się na II piętrze budynku biurowego,
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację
- klatka schodowa o szerokości 160 cm z poręczami, strome schody zabiegowe
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
- budynek oraz winda nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie są przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Zakres zadań
- prowadzenie postępowań administracyjnych poprzez ocenę zasadności złożonych wniosków w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na pracę oraz przedłużaniem zezwoleń na pracę dla cudzoziemców w celu weryfikacji złożonych wniosków i przygotowania projektów decyzji
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawach związanych z wydawaniem i przedłużaniem zezwoleń na pracę dla cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- rejestracja złożonych wniosków oraz wydanych decyzji w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na pracę dla cudzoziemców w komputerowym systemie SYRIUSZ
- udzielanie osobom fizycznym, osobom prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej informacji dotyczących zatrudniania cudzoziemców na terytorium RP
- sporządzanie wniosków o przeprowadzenie kontroli legalności zatrudnienia cudzoziemców oraz prowadzenie korespondencji i współdziałanie w tym zakresie z Państwową Inspekcją Pracy, Strażą Graniczną, Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
- przeglądanie danych osobowych znajdujących się w wykazie osób niepożądanych w celu wykluczenia przeszkód formalnych dotyczących wydania zezwolenia na pracę dla cudzoziemców
- prowadzenie korespondencji z konsulatami dotyczącej wydanych zezwoleń na pracę oraz przedłużeń zezwoleń na pracę cudzoziemców na terytorium RP
- sporządzanie okresowych sprawozdań zawierających dane statystyczne z zakresu legalizacji zatrudnienia cudzoziemców na terenie Wielkopolski i przekazywanie ich Głównemu Urzędowi Statystycznemu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość kpa, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy o cudzoziemcach, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność, umiejętność argumentowania
- umiejętność analitycznego myślenia
- samodzielność
- umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- znajomość drugiego języka obcego na poziomie komunikatywnym