Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 12291
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim, oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- opracowywanie założeń i projektów aktów prawnych z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy,
- analizowanie polskiego prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pod względem dostosowania do wymagań dyrektyw Unii Europejskiej, dokumentów Rady Europy (w szczególności Europejskiej Karty Społecznej) i postanowień Konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy, opracowywanie informacji i wniosków wynikających z tych analiz,
- opiniowanie założeń i projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi Ministra na zapytania i interpelacje poselskie, oświadczenia senatorów, pytania kierowane przez inne resorty oraz pytania obywateli i instytucji dotyczących przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w posiedzeniach Komisji Oceny Prac Naukowych na temat prac badawczych, realizowanych w ramach programów wieloletnich przez Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy,
- opracowywanie materiałów i informacji na temat stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki bhp
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy, szczególnie działu X Kodeksu pracy i aktów wykonawczych do tej ustawy
- Znajomość dyrektyw UE i konwencji MOP dotyczących bhp
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe