Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie
Dyrektor Regionalnego Zarządu poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Regionalnego Zarządu poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Szczecin
Ogłoszenie o naborze Nr 19561
Warunki pracy
• Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym.• Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
• Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej.
• Obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.
• Czas pracy - zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
• Siedziba Urzędu znajduje się w Szczecinie przy ul. Tama Pomorzańska 13a i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, niewyposażonym w windy.
Zakres zadań
- Nadzór nad powierzonym mieniem Skarbu Państwa oraz współpraca z urzędami w celu prawidłowego dysponowania nieruchomościami Skarbu Państwa (umowy najmu, dzierżawy, użyczenia ).
- Wnioskowanie o ustanowienie trwałego zarządu, przekazanie i wygaszenie trwałego zarządu, prowadzenie opłat związanych z trwałym zarządem nieruchomości, prowadzenie spraw związanych z ewidencją i dokumentacją prawno – własnościową gruntów i nieruchomości w celu dokumentowania praw właścicielskich nieruchomości.
- Prowadzenie nadzoru nad zawieraniem umów użytkowania gruntów pokrytych wodami, umów użyczenia, dzierżaw, najmu, przygotowanie, rejestrowanie i realizowanie wszelkich umów najmu i dzierżawy dotyczących budynków w celu pozyskania informacji o wpływie środków finansowych do budżetu.
- Potwierdzanie regulacji stanu prawnego nieruchomości na podstawie Prawa wodnego i ustawy o gospodarce nieruchomościami, rozbudowa i uzupełnianie bazy informacyjnej o wszelkich obiektach mających wpływ na eksploatację i utrzymanie wód administrowanych przez Zarząd celem udostępnienia zainteresowanym komórkom danych z zakresu ewidencji gruntów oraz określenia wysokości opłat dzierżawnych i podatków od gruntów i nieruchomości.
- Dbałość o zgodność zmian użytków gruntowych ze stanem faktycznym na podstawie Prawa geodezyjnego i kartograficznego, uczestniczenie przy tym w czynnościach przyjęcia granic nieruchomości podlegającej podziałowi, czynnościach wznowienia znaków granicznych w celu sposobu i trybu prawidłowego dokonywania podziałów nieruchomości.
- Realizacja obowiązków wynikających z ujawnienia w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości w celu wpisu tego prawa we właściwych sądach rejonowych.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatami dotyczącymi podatków i opłat lokalnych nieruchomości w celu wypełnienia obowiązku podatkowego.
- Sporządzanie sprawozdania z aktualnego stanu mienia Skarbu Państwa (według jednostek administracji wodnej i województw ) i przekazywanie właściwej jednostce nadrzędnej.
- Współpraca i wymiana informacji z urzędami gmin związanych z problematyką dotyczącą nieruchomości będących w administrowaniu Zarządu w celu przestrzegania przepisów prawidłowego dysponowania nieruchomościami.
- Uczestnictwo w jednorazowych spotkaniach i reprezentowanie dyrektora w postępowaniu administracyjnym.
- Prowadzenie archiwum dokumentacji prawno – własnościowej gruntów i nieruchomości administrowanych przez RZGW Szczecin.
- Rozbudowa i uzupełnianie bazy informacji o wszelkich obiektach mających wpływ na eksploatację i utrzymanie wód administrowanych przez RZGW Szczecin.
- Uzgadnianie z właściwymi działami stanu poszczególnych składników majątku Skarbu Państwa, znajdujących się w ewidencji bilansowej i pozabilansowej RZGW Szczecin: - nieruchomości (wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami), - gruntów pokrytych wodami (ustawa Prawo wodne).
- Praca na opisywanym stanowisku wymaga wiedzy z zakresu zarządzania nieruchomościami, polegającej na podejmowaniu wszelkich decyzji i dokonywaniu czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie nie pogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem. Zasady gospodarowania nieruchomościami określone są w aktach prawnych i dotyczą gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, scalania gruntów i podziału nieruchomości. Osoba na opisywanym stanowisku ma zróżnicowany zakres obowiązków, bez jednego głównego zadania. Ponadto, złożoność pracy wynika z regularnej współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi, urzędami w ramach powierzonych zadań. Kreatywność na opisywanym stanowisku wymagana jest w szczególności na poziomie merytorycznym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie lub wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z gospodarowaniem nieruchomościami lub zarządzaniem majątkiem Skarbu Państwa;
- znajomość przepisów ustaw: Prawo wodne, Ustawa o gospodarce nieruchomościami, Prawo geodezyjne i kartograficzne, Kodeks postępowania administracyjnego oraz aktów wykonawczych do tych ustaw;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe związane z gospodarką wodną, w szczególności w sferze administracji publicznej
- wykształcenie z zakresu: prawa, ekonomii, gospodarki nieruchomościami, geodezji
- znajomość i umiejętność obsługi jednego z geograficznych systemów informacji przestrzennej
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność analizy opracowań, syntezy
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu
- umiejętność argumentowania, przekonywania, umiejętność rozwiązywania problemów
- odpowiedzialność, komunikatywność, asertywność
- umiejętność pracy w zespole
- obsługa pakietu Microsoft Office