Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 22767
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- okresowe spiętrzenie zadań
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Zakres zadań
- Monitoruje i analizuje skuteczność realizacji zadań przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne, przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej w celu systematycznego podnoszenia jakości kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Współpracuje z Departamentem Kształcenia Ogólnego w realizacji działań związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego nad wykonywaniem zadań przez kuratorów oświaty w zakresie zapewnienia prawidłowej jakości kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych oraz przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
- Współpracuje z innymi resortami, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Rzecznikiem Praw Dziecka, kuratorami oświaty, jednostkami samorządu terytorialnego, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji kształcenia i wychowania, udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
- Planuje działania strategiczne i rozwojowe (krótkoterminowe i długoterminowe) oraz opracowuje projekty rozwiązań organizacyjnych i prawnych, dotyczących organizacji kształcenia specjalnego oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
- Współpracuje z Departamentem Kształcenia Ogólnego w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie działania systemu kształcenia specjalnego oraz udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
- Przygotowuje materiały merytoryczne, analizy i sprawozdania z zakresu prowadzonej tematyki dla kierownictwa MEN, Rady Ministrów, parlamentu, agend rządowych, w celu przedstawienia aktualnego stanu oraz ewentualnych kierunków zmian, a także przygotowuje wkład merytoryczny do projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do programów rządowych w celu wspierania zadań dot. kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Upowszechnia zasady organizacji kształcenia i wychowania oraz udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej, a także upowszechnia zasady współpracy ww. jednostek systemu oświaty z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, przedszkolami i szkołami specjalnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, ośrodkami rewalidacyjno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii oraz młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze oświaty lub 1 rok stażu pracy w nadzorze pedagogicznym
- przygotowanie pedagogiczne
- znajomość prawa oświatowego
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość problematyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- znajomość procesu legislacyjnego
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
- umiejętności analityczne
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- odporność na stres
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dodatkowe formy doskonalenia zawodowego w zakresie zarządzania oświatą lub administracji publicznej
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
- umiejętność przygotowywania prezentacji
- umiejętność wystąpień publicznych