Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2249 dni temu
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 22767

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- okresowe spiętrzenie zadań
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.

Zakres zadań

  • Monitoruje i analizuje skuteczność realizacji zadań przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne, przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej w celu systematycznego podnoszenia jakości kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Współpracuje z Departamentem Kształcenia Ogólnego w realizacji działań związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego nad wykonywaniem zadań przez kuratorów oświaty w zakresie zapewnienia prawidłowej jakości kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w innych formach wychowania przedszkolnego, przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych i integracyjnych oraz przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
  • Współpracuje z innymi resortami, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Rzecznikiem Praw Dziecka, kuratorami oświaty, jednostkami samorządu terytorialnego, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży w zakresie zapewnienia prawidłowej realizacji kształcenia i wychowania, udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
  • Planuje działania strategiczne i rozwojowe (krótkoterminowe i długoterminowe) oraz opracowuje projekty rozwiązań organizacyjnych i prawnych, dotyczących organizacji kształcenia specjalnego oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
  • Współpracuje z Departamentem Kształcenia Ogólnego w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie działania systemu kształcenia specjalnego oraz udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ich rodzicom i nauczycielom przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej.
  • Przygotowuje materiały merytoryczne, analizy i sprawozdania z zakresu prowadzonej tematyki dla kierownictwa MEN, Rady Ministrów, parlamentu, agend rządowych, w celu przedstawienia aktualnego stanu oraz ewentualnych kierunków zmian, a także przygotowuje wkład merytoryczny do projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz do programów rządowych w celu wspierania zadań dot. kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Upowszechnia zasady organizacji kształcenia i wychowania oraz udzielania wsparcia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przez inne formy wychowania przedszkolnego, przedszkola i szkoły ogólnodostępne i integracyjne oraz przedszkola i szkoły zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej, a także upowszechnia zasady współpracy ww. jednostek systemu oświaty z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, przedszkolami i szkołami specjalnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, ośrodkami rewalidacyjno-wychowawczymi, młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii oraz młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze oświaty lub 1 rok stażu pracy w nadzorze pedagogicznym
  • przygotowanie pedagogiczne
  • znajomość prawa oświatowego
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość problematyki kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • znajomość procesu legislacyjnego
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja i obowiązki członków korpusu służby cywilnej)
  • umiejętności analityczne
  • komunikatywność
  • umiejętność współpracy
  • odporność na stres
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • dodatkowe formy doskonalenia zawodowego w zakresie zarządzania oświatą lub administracji publicznej
  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1)
  • umiejętność przygotowywania prezentacji
  • umiejętność wystąpień publicznych
 

Podobne oferty