Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 24287
Warunki pracy
• praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych• zadania wykonywane w siedzibie Urzędu
• zagrożenia biologiczne typowe dla pracy z dokumentacją
• konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazaniu lub odebrania dokumentów
• stanowisko pracy znajduje się na IV piętrze budynku biurowego
• budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
• drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
• stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
• pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
• budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych
Pracownikom oferujemy:
• stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
• dodatek stażowy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne
• nagrody wypłacane z funduszu nagród uzależnione od osiąganych wyników pracy
• możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, możliwość dofinansowania do studiów podyplomowych i kursów językowych)
• dofinansowanie wypoczynku oraz różnych form aktywności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
• możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego
• pracę w siedzibie Urzędu położonej w dogodnej lokalizacji w centrum miasta
• ruchomy system czasu pracy
Zakres zadań
- analiza wniosków przekazywanych przez organy właściwe w celu ustalenia zasadności zastosowania przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego wraz z ustaleniem koordynacji oraz określeniem właściwości i pierwszeństwa ustawodawstwa danego kraju w sprawie
- potwierdzanie formularzy z serii E400 oraz sporządzanie druków z serii F w przypadkach osób ubiegających się o świadczenia rodzinne na terenie państw członkowskich UE, EOG lub Szwajcarii w celu udzielenia instytucjom zagranicznym informacji niezbędnych do określenia właściwości koordynacji i pierwszeństwa w stosowaniu ustawodawstwa danego kraju
- prowadzenie i realizacja wniosków w sprawie świadczeń rodzinnych i wychowawczego przy wykorzystaniu oprogramowania Signity
- udzielanie i upowszechnianie informacji z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych (klienci indywidualni, instytucje), w tym dbałość o dostęp i aktualizację źródeł informacji (strony internetowej, broszur informacyjnych)
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących ustalania świadczeń rodzinnych i wychowawczego oraz związanych z nienależnie pobranymi świadczeniami
- współpraca z instytucjami właściwymi i łącznikowymi państw członkowskich UE, EOG lub Szwajcarii (oraz innymi instytucjami w Polsce i za granicą) w zakresie wymiany informacji w przypadku osób przemieszczających się w granicach ww. państw i ubiegających się w tych państwach o świadczenia rodzinne
- sporządzanie sprawozdań z realizacji wniosków na potrzeby sprawozdawczości prowadzonej przez Instytucję łącznikową (Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej)
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (min. B1)
- znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczącego wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- znajomość Decyzji nr F1 z dnia 12 czerwca 2010 r. dotyczącej wykładni art. 68 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 odnoszącego się do zasad pierwszeństwa w przypadku zbiegu praw do świadczeń rodzinnych
- znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych
- znajomość Kpa
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej
- umiejętność efektywnej komunikacji, dokładność, samodzielność, umiejętność rozwiązywania problemów, dobra organizacja pracy własnej i umiejętność zarządzania czasem
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, umiejętności analityczne