- Ogłoszenie nr: 164844
- Data ukazania się ogłoszenia: 27 listopada 2014 r.
Okręgowy Urząd Górniczy w Gliwicach
- Dyrektor
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy specjalista
- do spraw prawnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Jasna 31B
44 – 122 Gliwice
Miejsce wykonywania pracy:
- Gliwice
- Gliwice i teren województw: śląskiego i opolskiego.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Udziela opinii i porad prawnych, w tym opiniuje pod względem prawnym projekty decyzji, postanowień oraz innych dokumentów wydawanych przez dyrektora Urzędu, korzystając z programu komputerowego LEX, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych w Urzędzie postępowań administracyjnych.
- Rozpatruje wnioski o stwierdzanie kwalifikacji osób kierownictwa i dozoru ruchu, w celu weryfikacji spełnienia przez kandydatów wymogów formalno-prawnych.
- Przygotowuje stanowisko Urzędu w sprawie odwołań od decyzji oraz zażaleń na postanowienia wydawane przez dyrektora Urzędu, w celu zapewnienia prawidłowości prowadzonych w Urzędzie postępowań administracyjnych.
- Na podstawie udzielonego pełnomocnictwa reprezentuje dyrektora Urzędu i pełni zastępstwo procesowe przed sądami, urzędami i instytucjami, a także w sprawach roszczeń o naprawienie szkody związanej z ruchem zakładu górniczego w przypadku braku przedsiębiorcy odpowiedzialnego za szkodę albo jego następcy prawnego w celu zapewnienia właściwego toku postępowania.
- Prowadzi statystyki dotyczące działalności prawnej, w szczególności dotyczące działalności represyjnej w celu zapewnienia aktualnej informacji.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych oraz praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego,
• częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym reprezentacja urzędu,
• wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tym umieszczonych w szafach z koniecznością użycia drabiny,
• podróże służbowe do miejsc, które mogą być niedostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych,
• częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne.
• budynek, w którym znajdują się pomieszczenia Urzędu zlokalizowane na parterze oraz I piętrze, nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego przy obsłudze prawnej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa,
- znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu wykroczeń, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu postępowania cywilnego,
- wiedza z zakresu ustawy o służbie cywilnej,
- zdolności interpersonalne, komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność,
- znajomość obsługi programów komputerowych w tym programu LEX.
- 2 lata pracy w administracji publicznej, w zakresie spraw związanych z prawem administracyjnym i prowadzeniem postępowań administracyjnych.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów