Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Rzecznik Prasowy Warszawa
Główny specjalista w Biurze Rzecznika Prasowego

Główny specjalista w Biurze Rzecznika Prasowego

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3200 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 170311
  • Data ukazania się ogłoszenia: 12 czerwca 2015 r.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • główny specjalista
  • do spraw informacyjno-prasowych w zakresie projektów specjalnych, samodzielne stanowisko
  • w Biurze Rzecznika Prasowego

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kreowanie i realizowanie polityki medialnej i informacyjnej w zakresie projektów specjalnych.
  • Sporządzanie sprostowań, wyjaśnień i oświadczeń w związku z publikacjami prasowymi, audycjami radiowymi i telewizyjnymi oraz materiałami publikowanymi w Internecie w zakresie tematyki związanej z projektami specjalnymi, przygotowywanie materiałów prasowych i informacyjnych nt. działań MSZ oraz współpraca z mediami polskimi i zagranicznymi w zakresie projektów specjalnych.
  • Nadzór oraz stała aktualizacja konta w mediach społecznościowych związane z projektami specjalnymi.
  • Prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych, kampanii społecznościowych oraz szeroko pojętej promocji w zakresie projektów specjalnych oraz przedstawianie propozycji działań medialnych w zakresie projektów specjalnych.
  • Udzielanie informacji publicznej, monitorowanie mediów krajowych i zagranicznych oraz współpraca z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami w zakresie projektów specjalnych.
  • Organizacja kontaktów publicznych w zakresie projektów specjalnych realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu, organizacja, koordynacja i obsługa konferencji prasowych pod względem logistycznym i merytorycznym.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
    2. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
    3. Zagrożenie korupcją.
    4. Nietypowe godziny pracy.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
    W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • Powyżej 5 lat doświadczenia zawodowego w pracy w mediach.
    • Znajomość języka angielskiego na poziomie C1 oraz innego języka obcego na poziomie B2.
    • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.
    • Znajomość aktów prawnych: ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, prawo prasowe, ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    • Wiedza z zakresu IT, nowych mediów, PR i komunikacji społecznej.
    • Znajomość tematyki bezpieczeństwa i polskiej polityki zagranicznej.
    • Samodzielność i inicjatywa, asertywność, kreatywność.
    • Umiejętności analizy i syntezy informacji, planowania, pracy w zespole.
    • Rozwiązywanie problemów i radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
    • Umiejętność: wystąpień publicznych i pracy z kamerą, jasne, precyzyjne i zwięzłe przekazywanie informacji w mowie i piśmie, sporządzanie tekstów informacyjnych i prasowych, praca w warunkach kryzysu medialnego.
    • Dobra organizacja pracy własnej, odporność na stres, dyspozycyjność.
wymagania dodatkowe
  • Wykształcenie wyższe profilowe (dziennikarstwo, komunikacja społeczna, politologia, stosunki międzynarodowe).
  • Znajomość 3 języka obcego na poziomie B2.
  • Umiejętność obsługi narzędzi CMS.
  • Znajomość oprogramowania do edycji materiałów wideo (np. Final Cut, Adobe Premiere, Avid).
  • Przeszkolenie w zakresie organizacji i obsługi konferencji prasowych, wystąpień publicznych.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów