Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Administracyjnych Warszawa
Główny specjalista w Departamencie Legalizacji Pobytu

Główny specjalista w Departamencie Legalizacji Pobytu

Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2890 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 181399
  • Data ukazania się ogłoszenia: 26 maja 2016 r.

Urząd do Spraw Cudzoziemców w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • główny specjalista
  • w Departamencie Legalizacji Pobytu

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

  • ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Koszykowa 16; 00-564 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • ul. Taborowa 33; 02-699 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • udział w pracach legislacyjnych dotyczących aktów prawnych pozostających w zakresie właściwości Departamentu Legalizacji Pobytu, tj. ustaw i rozporządzeń, jak również aktów prawa Unii Europejskiej w zakresie migracji;
  • udział – jako delegat krajowy lub członek delegacji – w pracach grup roboczych Rady Unii Europejskiej, których przedmiot działalności pozostaje w zakresie właściwości Departamentu Legalizacji Pobytu;
  • udział w projektowaniu i opiniowaniu instrukcji i stanowisk dla delegacji polskich na posiedzenia Rady do Spraw Wymiaru Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych Unii Europejskiej, komitetów i grup roboczych oraz innych gremiów eksperckich w sprawach z zakresu migracji;
  • opiniowanie aktów prawnych w zakresie właściwości Departamentu Legalizacji Pobytu oraz analiza orzecznictwa sądów administracyjnych i orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w sprawach z zakresu migracji;
  • udzielanie konsultacji prawnych pracownikom wydziałów i zespołów Departamentu, pozostających we właściwości Departamentu Legalizacji Pobytu;
  • współdziałanie z organami administracji państwowej, instytucjami i organizacjami;
  • opracowywanie informacji, notatek problemowych i sprawozdań dla potrzeb kierownictwa Urzędu oraz Departamentu;
  • reprezentowanie Urzędu w sprawach będących w jego właściwości w kraju oraz za granicą.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • - biuro praca jednozmianowa od godz. 8:15 do 16:15;
    - praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
    - krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe;
    - częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • - wejście do budynku prowadzi schodami lub po pochylni dostosowanej do korzystania przez osoby niepełnosprawne;
    - wewnętrzne korytarze są dostatecznie szerokie, aby można poruszać się po nich na wózku;
    - na każde piętro można dostać się klatką schodową lub obszerną windą;
    - toalety pozwalają na swobodne poruszanie się;
    - drzwi wejściowe do pokoju są dostatecznie szerokie, umożliwiające wjazd wózka inwalidzkiego;
    - praca wykonywana jest przy komputerze, co wymaga intensywnego i długotrwałego wysiłku wzrokowego oraz długotrwałego skupienia uwagi;
    - z energomicznego punktu widzenia jest to praca wykonywana głównie w pozycji siedzącej, co skutkuje dużym obciążeniem statycznym mięśni tułowia i pleców. Wymaga ona niewielkiego wydatkowania energii, gdyż nie angażuje wielu grup mięśniowych. Niezbędna jest dobra sprawność i koordynacja dłoni.
    - wykonując zadania należące do zakresu obowiązków pracownika, pojawia się konieczność wykonywania obowiązków poza Urzędem oraz załatwienia spraw w siedzibie Urzędu mieszczącej się przy ul. Koszykowej 16 w Warszawie oraz wyjazdów służbowych. Samochody służbowe, którymi istnieje możliwość przemieszczania się, nie są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
    Do budynku tego można dostać się jedynie schodami. Na każde piętro prowadzą schody oraz winda.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w tym co najmniej 2 lata w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2013r., poz. 1650, sprostowanie Dz. U. z 2014 r., poz. 463 z późn. zm.);
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2014 r., poz. 1525 z późn. zm.);
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r., poz. 680, z późn. zm.);  znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23);
    • znajomość przepisów ustawy z dnia 21 listopada o służbie cywilnej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1111 z późn. zm.);
    • dopuszczenie do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu;
    • znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym.
wymagania dodatkowe
  • znajomość zagadnień z zakresu organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z tworzeniem prawa administracyjnego;
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego związanego ze stosowaniem prawa administracyjnego;
  • znajomość „Zasad Techniki Prawodawczej” stanowiących załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad Techniki Prawodawczej” (Dz. U. z 2016 r, poz. 283);
  • znajomość języka francuskiego na poziomie komunikatywnym;
  • znajomość Ms Office;
  • umiejętność obsługi systemu informacji prawnej „Lex”;
  • umiejętność obsługi Systemu Informatycznego „Pobyt” 2;
  • przeszkolenie z zakresu przepisów o dostępie do informacji niejawnych.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty