Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 10453
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); zagrożenie korupcją związane jest z wpływem czynników zewnętrznych na wybór usług np.: doradczych, szkoleniowych, wdrożenia narzędzi wspomagających system kontroli zarządczej.Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowe poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Zakres zadań
- Koordynowanie działań z zakresu kontroli zarządczej w działach administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe, w tym bieżące monitorowanie oraz przygotowywanie okresowych raportów z tego zakresu.
- Sporządzanie analiz, sprawozdań i rekomendacji w zakresie kontroli zarządczej.
- Koordynowanie działań z zakresu planowania strategicznego Ministra Rozwoju i Finansów oraz ich monitorowanie.
- Gromadzenie i analiza informacji świadczących o stanie kontroli zarządczej (wyniki audytów, kontroli wewnętrznych, artykułów prasowych, skarg i wniosków itp.) w zakresie, w jakim zawierają informacje o funkcjonowaniu kontroli zarządczej.
- Sporządzanie dla Kierownictwa okresowych raportów z zakresu funkcjonowania mechanizmów kontroli zarządczej.
- Przygotowywanie i koordynowanie wdrożenia rozwiązań z zakresu kontroli zarządczej, w szczególności zarządzania ryzykiem oraz monitorowanie przestrzegania procedur, instrukcji i innych dokumentów, w tym obszarze przez jednostki w działach administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe.
- Koordynowanie działań związanych z przygotowywaniem projektu planu działalności Ministra Rozwoju i Finansów dla działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe na następny rok, a także rocznych planów jednostek oraz sprawozdania z ich realizacji.
- Monitorowanie realizacji zadań przez jednostki w działach administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym czytanie i rozumienie literatury przedmiotu
- Znajomość standardów kontroli zarządczej i wytycznych w zakresie planowania działalności i zarządzania ryzykiem
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność skutecznego komunikowania się
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi (pakiet MS Office, Lex, przeglądarka internetowa)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami lub kontroli zarządczej
- Przeszkolenie z zakresu zarządzania projektami, kontroli, audytu wewnętrznego, określania celów i definiowania wskaźników ich realizacji
- Znajomość standardów z zakresu zarządzania ryzykiem (np. ISO 31000)
- Znajomość standardów zarządzania projektami