Ministerstwo Energii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 20840
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca w terenie. Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych podmiotach oraz z częstymi kontrolami tego stanowiska przez uprawnione instytucje. Praca przy komputerze.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: III piętro,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre- syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Koordynowanie przygotowania planów i sprawozdań z kontroli przez podległe Instytucje Wdrażające, przygotowywanie planów oraz sprawozdań z kontroli Instytucji Pośredniczącej oraz przedkładanie do Instytucji Zarządzającej informacji o realizacji planów kontroli, w ramach POiIŚ 2007-2013 i 2014-2020
- Kierowanie zespołem kontrolującym i przeprowadzanie kontroli: na miejscu realizacji projektu, w tym: kontrole pomocy technicznej, procedur zawierania umów, kontroli na zakończenie u beneficjentów oraz systemowych w podległych Instytucjach Wdrażających, zgodnie z planem kontroli, a także przeprowadzanie kontroli doraźnych
- Sporządzanie i podpisywanie informacji pokontrolnych, opracowywanie zaleceń pokontrolnych, wprowadzanie danych do systemów informatycznych i rejestru kontroli, przedkładanie Instytucji Zarządzającej informacji pokontrolnych oraz archiwizowanie dokumentacji z kontroli
- Nadzorowanie i weryfikowanie, przy pomocy rejestru kontroli, stopnia realizacji przez beneficjentów i Instytucje Wdrażające POIiŚ zaleceń pokontrolnych
- Branie udziału w pracach związanych z przygotowaniem, aktualizacją i zatwierdzaniem instrukcji wykonawczych
- Przeprowadzanie przeglądów jakości kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
- Realizowanie działań pomocy technicznej
- Opiniowanie projektów aktów prawnych, dokumentów oraz wytycznych w ramach POIiŚ 2007-2013 i 2014-2020, dotyczących kontroli
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z przeprowadzaniem kontroli instytucji zaangażowanych we wdrażanie funduszy europejskich i/lub beneficjentów programów współfinansowanych ze środków europejskich
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość zagadnień dotyczących funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności
- Znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020
- Znajomość wytycznych Ministra Rozwoju w zakresie kontroli
- Znajomość rozporządzeń wspólnotowych dla perspektywy finansowej 2007-2013 i 2014-2020
- Umiejętność organizowania pracy własnej
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność argumentowania i przekonywania
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie: studia podyplomowe z zakresu kontroli i audytu lub funduszy UE
- Umiejętność obsługi programu komputerowego SIMIK/KSI/SL
- Znajomość języka angielskiego na poziomie C2
- Znajomość ustawy o rachunkowości