- Ogłoszenie nr: 163966
- Data ukazania się ogłoszenia: 22 października 2014 r.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw nadzoru realizacji zadań pomocy społecznej przez samorząd terytorialny i podmioty niepubliczne
- w Wydziale Polityki Społecznej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- rozpatrywanie skarg i wniosków oraz przyjmowanie interesantów w sprawach zabezpieczenia społecznego, w celu przeciwdziałania nienależytemu wykonaniu ww. zadań przez właściwe organy i jednostki organizacyjne lub pracowników, eliminowanie przypadków naruszania praworządności lub interesów skarżącego, a także udzielanie porad i informacji w zakresie uprawnień do świadczeń pomocy społ.,
- opracowywanie raportów, analiz i informacji oraz prowadzenie baz danych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w celu monitorowania oraz okresowej oceny stanu efektywności pomocy społecznej na terenie województwa,
- opiniowanie pod względem merytorycznym uchwały organów samorządów terytorialnych z zakresu zabezpieczenia społecznego, w celu zapewnienia legalności zapisów uchwały z obowiązującym prawem,
- prowadzenie spraw w zakresie integracji cudzoziemców posiadających status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą w celu koordynacji podejmowanych działań w tym obszarze na terenie województwa,
- prowadzenie rejestrów pomocy społecznej oraz placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, w tym prowadzonych na podstawie przepisów o działalności gospodarczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych i ośrodków adopcyjno-opiekuńczych,
- prowadzenie spraw w zakresie publikowania rejestrów w wojewódzkim dzienniku urzędowym, w celu identyfikacji i monitorowania infrastruktury socjalnej na terenie województwa.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu.
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, ekonomia, zarządzanie i marketing, politologia o specjalności polityka społeczna lub o specjalności profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna;
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok stażu pracy w pomocy społecznej.
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów