Kontroler rozliczeń
Miejsce pracy: Ełk
Ogłoszenie o naborze Nr 10443
Warunki pracy
- praca biurowa w siedzibie Urzędu,- narzędzia i materiały pracy – komputer, urządzenia biurowe,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,
- praca siedząca, wymagająca wymuszonej pozycji,
- przed budynkiem znajduje się podjazd umożliwiający dostęp do budynku osobom niepełnosprawnym,
- brak windy, toalety niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- Księgowanie wpłat z tytułu zobowiązań podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych z rozbiciem na należność główną, odsetki i koszty upomnienia w celu umożliwienia terminowej windykacji zaległości podatkowej, a także zapewnienia precyzyjnej informacji finansowej.
- Dokonywanie rozliczeń podatników z tytułu wpłat, nadpłat, zaległości oraz zwrotów podatków i wydawanie w tym zakresie stosownych postanowień, przedkładanie przełożonemu do podpisu lub podpisywanie postanowień w ramach posiadanego upoważnienia w celu dostarczenia informacji finansowej.
- Kontrolowanie czy podatnicy i płatnicy, którzy otrzymali decyzję wydaną przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w Ełku o odroczeniu terminu płatności lub rozłożeniu na raty podatku (zaległości), terminowo dokonują wpłat należnych kwot, a w przypadku stwierdzenia niedotrzymania terminu płatności niezwłoczne przekazywanie informacji do Referatu Spraw Wierzycielskich w celu odwieszenia niezapłaconych w wyznaczonym terminie rat lub odroczonego podatku.
- Kontrolowanie prawidłowości potrąceń wynagrodzeń dokonywanych przez płatników i inkasentów w celu zapewnienia prawidłowej informacji finansowej.
- Księgowanie deklaracji, korekt deklaracji i decyzji w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych - należność płatnika i rozliczanie ich na kartach kontowych w celu zachowania prawidłowości prowadzenia ewidencji księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wszczynanie i prowadzenie postępowań w przypadku stwierdzenia niewpłacenia przez płatników i inkasentów kwot pobranych podatków i opłat na rachunek Urzędu. Przygotowywanie, wystawianie i doręczanie płatnikom i inkasentom decyzji o ich odpowiedzialności za pobrany a niewpłacony do Urzędu podatek lub opłatę w cele wyegzekwowania należności.
- Dokonywanie analizy nadpłat i zaległości na kartach kontowych podatników podatku dochodowego od osób fizycznych - należność płatnika w celu wyjaśnienia różnic figurujących na kartach kontowych, bądź w celu podjęcia przez wierzyciela stosownych czynności upominawczo-egzekucyjnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- znajomość przepisów prawa szczególnie w zakresie ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o rachunkowości,
- samodzielność,
- rzetelność,
- umiejętność prawidłowej obsługi klienta.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- komunikatywność,
- praca w zespole,
- posługiwanie się edytorem tekstów,
- komunikacja pisemna,
- stosowanie prawa w praktyce.