Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Młodszy inspektor zakładów górniczych
Miejsce pracy: Wrocław i teren woj. dolnośląskiego
Ogłoszenie o naborze Nr 20990
Warunki pracy
1.Charakter stanowiska pracy związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:• praca w terenie,
• szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (hałas,zanieczyszczenie powietrza, temperatura,zapylenie),
• narażenie na zagrożenia naturalne (np. osuwiskowe, wodne),
• narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdującymi się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,
• częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym.
2.Sposób wykonywania zadań:
• pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach,
• częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• budynek Urzędu niedostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich,
• pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą nie dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo.
Zakres zadań
- Przeprowadzanie kontroli obiektów budowlanych w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym dokonywanie analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki, w celu sprawdzenia przestrzegania przez przedsiębiorców, właścicieli lub użytkowników obiektów budowlanych zakładu górniczego obowiązków wynikjących z przepisów.
- Rozpatrywanie wniosków o wydanie pozwoleń na budowę, remont, rozbiórkę, użytkowanie i oddanie do ruchu obiektów budowlanych zakładu górniczego, przygotowywanie projektów decyzji, w tym przeprowadzanie obowiązkowych kontroli obiektów zakładu górniczego w celu realizacji zadań dyrektora urzędu jako organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego w dziedzinie górnictwa.
- Analizowanie planów ruchu, dodatków do tych planów w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu.
- Rozpatrywanie wniosków dotyczących uzgadniania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych celem przygotowania projektów rozstrzygnięć dyrektora urzędu.
- Współuczestniczenie w oględzinach miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń powstałych w związku z katastrofą budowlaną, awarią lub uszkodzeniem obiektów budowlanych zakładu górniczego, zagrożeniem obiektów i urządzeń wywołanym wpływami robót górniczych oraz dokonywanie analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości wraz z przygotowaniem stosownych orzeczeń i projektów decyzji w tym zakresie.
- Opracowywanie projektów rocznych planów pracy, sprawozdań z ich realizacji, prowadzenie statystyki i ewidencji zakładów górniczych oraz przygotowywanie sprawozdań i informacji na temat podstawowej działalności urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej celem właściwego dokumentowania pracy urzędu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe techniczne o profilu budowlanym lub architektonicznymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- uprawnienia budowlane
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów.
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa.
- Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi, Prawa budowlanego wraz z aktami wykonawczymi, Prawa wodnego.
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o systemi oceny zgodności, o dozorze technicznym, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o ochronie danych osobowych.
- Komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność, umiejętność obsługi komputera.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.