Radca prawny
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 5312
Warunki pracy
Wyjścia służbowe, w tym wykonywanie czynności służbowych poza siedzibą urzędu (sąd).W siedzibie urzędu pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz dynamicznym, związane głównie
z poruszaniem się po terenie urzędu oraz poza nim. W siedzibie urzędu pracownik wykonuje zadania w wymiarze 24 godzin tygodniowo. Większość czynności na terenie urzędu jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej
4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów, uczestniczenie w spotkaniach.
Stanowisko pracy w urzędzie zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych oraz elektryczne urządzenia biurowe. Stanowisko pracy znajduje się na II piętrze trzypiętrowego budynku biurowego, budynek wyposażony jest w windę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych, urząd tylko częściowo przystosowany jest dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- opiniowanie pod względem prawnym projektów zarządzeń wydawanych przez Kuratora,
- udzielanie porad prawnych i wyjaśnień oraz sporządzanie pisemnych opinii prawnych na wniosek kierownictwa Kuratorium,
- występowanie w charakterze pełnomocnika Kuratora w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
- opiniowanie decyzji administracyjnych i postanowień Kuratora oraz udzielanie odpowiedzi na skargi kierowane do Wojewódzkiego i Naczelnego Sądu Administracyjnego,
- opiniowanie spraw w zakresie stosunku pracy pracowników Kuratorium,
- opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez Kuratora,
- opiniowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projektów umów z zakresu zamówień publicznych,
- współtworzenie projektów dokumentów prawnych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kuratora w zakresie pomocy prawnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe - ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanychw Rzeczypospolitej Polskiej
- Wpis na listę radców prawnych
- Dobra znajomość aktów normatywnych w zakresie wykonywanych uprawnień przysługujących Lubelskiemu Kuratorowi Oświaty
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wysoka kultura osobista
- Komunikatywność
- Odporność na stres