- Ogłoszenie nr: 162893
- Data ukazania się ogłoszenia: 06 września 2014 r.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referendarz
- do spraw obsługi legislacyjnej i prawnej Kancelarii
- w Departamencie Prawnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie opinii prawnych w sprawach zleconych przez kierownictwo DP oraz ocena pod względem prawnym i formalnym dokumentów przygotowanych przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne KPRM (w szczególności z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz funkcjonowania administracji publicznej)
- opiniowanie projektów aktów prawnych, innych dokumentów rządowych oraz stanowisk Rządu do projektów inicjowanych przez Prezydenta RP, posłów, Senat RP oraz projektów inicjatyw obywatelskich, w ramach uzgodnień międzyresortowych i Stałego Komitetu Rady Ministrów
- udzielanie pracownikom KPRM wyjaśnień w przedmiocie stosowania prawa oraz porad prawnych w przedmiocie wykonywanych przez nich zadań
- przygotowywanie, samodzielnie lub na podstawie merytorycznych stanowisk właściwych komórek organizacyjnych KPRM, projektów aktów wewnętrznych kierownictwa KPRM wraz z ich uzasadnieniami, a także koordynowanie prac legislacyjnych w tym zakresie
- opiniowanie i przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Szefa KPRM i Dyrektora Generalnego KPRM pod kątem ich poprawności prawnej i formalnej
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów, uczestniczenie w spotkaniach.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie, na kierunku prawo
- pozostałe wymagania niezbędne:
- dobra znajomość przepisów dotyczących dostępu do informacji publicznej, postępowania administracyjnego, służby cywilnej, Rady Ministrów, zasad techniki prawodawczej
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- umiejętność argumentowania
- umiejętność pracy w sytuacjach stresowych
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- ukończenie szkoleń: z dostępu do informacji publicznej, administracji publicznej, postępowania administracyjnego, służby cywilnej, rządowego procesu legislacyjnego oraz z zasad techniki prawodawczej
- ukończona aplikacja legislacyjna
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub innego języka roboczego UE na poziomie co najmniej B2
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów