Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 14332
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- przygotowywanie rozliczeń finansowych świadczeń z tytułu bezrobocia jako instytucja łącznikowa w ramach współpracy z instytucjami łącznikowymi innych państw członkowskich oraz sporządzanie zestawień finansowych dla tych instytucji w ramach dokumentów dla Europejskiego Systemu Elektronicznej Wymiany Informacji (EESSI),
- realizacja zadań wynikających ze współpracy Ministra z władzami właściwymi innych państw w ramach koordynacji systemu zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia oraz przygotowywanie sprawozdawczości na potrzeby UE w ramach Systemu EESSI,
- udział w pracach nad wdrożeniem i uruchomieniem Systemu EESSI w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia, w tym współpraca z innymi Departamentami i instytucjami,
- przekazywanie formularzy, dokumentów SED oraz pism dotyczących świadczeń z tytułu bezrobocia w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego do instytucji właściwych/łącznikowych,
- udzielanie klientom zewnętrznym wyjaśnień dotyczących procedur w zakresie świadczeń z tytułu bezrobocia w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- aktualizowanie bazy polskich instytucji zabezpieczenia społecznego w Katalogu Głównym Instytucji Zabezpieczenia Społecznego w ramach Systemu EESSI.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Komunikatywna znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość europejskich aktów prawnych z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Komunikatywność
- Umiejętności analizy i syntezy informacji
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe