- Ogłoszenie nr: 164080
- Data ukazania się ogłoszenia: 28 października 2014 r.
Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- referent prawny
- w Wydziale Wspierania Rozwoju Dziecka w Departamencie Zwiększania Szans Edukacyjnych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Wspomaganie prowadzenia prac legislacyjnych w departamencie.
- Monitorowanie przebiegu prac legislacyjnych w departamencie oraz zmian w prawie w ramach zakresu działania departamentu.
- Przygotowywanie projektów opinii w zakresie zadań pozostających we właściwości departamentu, wspomaganie przygotowywania stanowisk departamentu we wskazanych sprawach, przygotowywanie projektów niestandardowych decyzji administracyjnych.
- Opiniowanie projektów aktów prawnych przesłanych do departamentu w ramach uzgodnień między departamentami i międzyresortowych w procesie stanowienia prawa.
- Współpraca z innymi resortami, jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami w zakresie działań mających na celu rozwój edukacji na obszarach wiejskich oraz realizację progr. Bezpieczna i przyjazna szkoła na lata 2014 – 2016, a także prowadzenie innych spraw wynikających z progr. Bezpieczna i przyjazna szkoła w zakresie właściwości wydziału.
- Realizacja zadań w zakresie zmniejszania różnic regionalnych i środowiskowych w dostępie do edukacji, w szczególności między dziećmi ze środowisk wiejskich i ośrodków wielkomiejskich, w celu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnych środowisk, w tym poprawy sytuacji edukacyjnej uczniów, których rodzice wyemigrowali.
- . Realizacja i koordynacja zadań mających na celu podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach, uczestniczenie w spotkaniach, konferencjach krajowych w celu podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach.
- Współpraca z Departamentem Jakości Edukacji w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowanie działalności kuratorów oświaty w zakresie właściwości wydziału.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stres związany z reprezentowaniem ministerstwa, w tym koniecznością prowadzenia uzgodnień oraz udziałem w konferencjach i spotkaniach
Praca pod presją czasu
Dyspozycyjność
narzędzia i materiały pracy: komputer i inne urządzenia biurowe
możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, schodołaz do ewentualnego wykorzystania
Inne
narzędzia i materiały pracy: komputer i inne urządzenia biurowe
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe prawnicze
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość procesu legislacyjnego,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej,
- znajomość przepisów ustawy o systemie oświaty,
- znajomość ustawy Karta Nauczyciela,
- znajomość problematyki zmniejszania różnic regionalnych i środowiskowych w dostępie do edukacji,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość przepisów z obszaru finansów publicznych i zamówień publicznych,
- umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu,
- komunikatywność, w tym umiejętność argumentowania.
- wykształcenie wyższe z zakresu: pedagogika/socjologia/psychologia lub podyplomowe z zakresu pedagogika/socjologia,
- co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych,
- co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z realizowaniem zadań oświatowych,
- ukończona aplikacja legislacyjna,
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym (B1),
- znajomość przepisów dotyczących dostępu do informacji publicznej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów