Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 12086
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych- zadania wykonywane w siedzibie Urzędu
- zagrożenie biologiczne typowa dla pracy z dokumentacją
- obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
- konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów
- stanowisko pracy znajduje się na I piętrze budynku biurowego
- klatka schodowa o normatywnej ilości stopni z poręczami
- drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
- stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno - biurowych
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
- pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
- budynek bezpośrednio nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, możliwość przejazdu z sąsiedniego budynku
Zakres zadań
- badanie uchwał i zarządzeń organów jednostek samorządu terytorialnego w celu stwierdzenia zgodności z prawem
- przygotowywanie projektów rozstrzygnięć nadzorczych w celu wyeliminowania wadliwych prawnie aktów prawnych podjętych przez jednostki samorządu terytorialnego
- opracowywanie projektów skarg do sądu administracyjnego i projektów odpowiedzi na skargi kierowane do sądu administracyjnego przez organy jednostek samorządu terytorialnego
- przygotowywanie odpowiedzi na pisma dotyczące uchwał samorządowych dla klientów zewnętrznych
- przekazywanie rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących aktów prawa miejscowego do Dziennika Urzędowego Województwa Wielkopolskiego
- przekazywanie akt własnych do archiwum zakładowego i prowadzenie zbioru protokołów zdawczo – odbiorczych, a także wspomaganie archiwizowania akt Oddziału Nadzoru
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunkach prawo lub administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- znajomość ustaw dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- znajomość ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność analizowania dokumentów i formułowania wniosków
- umiejętność argumentowania
- samodzielność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność dostosowywania się do zmian
- efektywna komunikacja