- Ogłoszenie nr: 175447
- Data ukazania się ogłoszenia: 23 listopada 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw prawnych aspektów ruchu osobowego i obsługi prawnej międzynarodowych umów konsularnych
- w Departamencie Konsularnym
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Merytoryczne wspieranie i koordynowanie zadań w ramach bieżącej problematyki urzędów konsularnych, w zakresie spraw związanych z prawnymi aspektami ruchu osobowego (wizy, przekraczanie granicy, legalizacja pobytu), monitorowanie prawa krajowego, unijnego i międzynarodowego w tym zakresie.
- Samodzielnie planowanie i prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem umów międzynarodowych w zakresie problematyki konsularnej, w tym umów o reprezentacji wizowej oraz nadzorowanie i koordynowanie wykonywania postanowień umów międzynarodowych w zakresie problematyki konsularnej, w celu zapewnienia właściwej realizacji ich zapisów. Uczestniczenie w negocjowaniu umów.
- Opiniowanie projektów umów międzynarodowych z dziedziny ruchu osobowego.
- Merytoryczne wspieranie innych resortów (MSW, UDSC, Straż Graniczna) w zakresie spraw związanych z tematyką ruchu osobowego.
- Przygotowywanie projektów informacji i zaleceń oraz procedur dla urzędów konsularnych w zakresie prawidłowości stosowania norm prawa krajowego, unijnego i międzynarodowego w tym zakresie.
- Udzielanie konsultacji przedwyjazdowych dla osób kierowanych do pracy w urzędach konsularnych.
- Udzielanie odpowiedzi na pytania instytucji i osób w kraju i za granicą zgłaszanych do Wydziału Prawnego DK drogą mailową oraz telefoniczną. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski przekazywane do Wydziału Prawnego DK przez Inspektorat Służby Zagranicznej.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
2. Zagraniczne wyjazdy służbowe.
3. Zagrożenie korupcją, związane udziałem w procesie legislacyjnym oraz kontaktami z instytucjami zewnętrznymi.
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki prawnomiędzynarodowej i/lub w obszarze problematyki konsularnej w centrali i/lub na placówce na stanowisku konsularnym
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie C1 potwierdzona dokumentem
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
- pełna wiedza z zakresu procedury legislacyjnej – krajowej i międzynarodowej
- wiedza w zakresie specyfiki funkcjonowania urzędów konsularnych
- znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
- znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska: ustawa Prawo konsularne, ustawa o umowach międzynarodowych, Wspólnotowy Kodeks Wizowy i akty z nim powiązane, Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych, rozporządzenie Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie opłat konsularnych, rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów – Zasady techniki prawodawczej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o cudzoziemcach (w zakresie procedury wizowej)
- znajomość innych aktów prawnych mających zastosowanie przy wykonywaniu czynności konsularnych
- umiejętności: współpracy, negocjacyjne, analitycznego myślenia i planowania, pracy w zespole, rozwiązywania problemów, samodzielność i inicjatywa, kreatywność
- powyżej 4 lat doświadczenia zawodowego w obszarze prawno-konsularnym, w tym doświadczenie w koordynowaniu złożonego procesu legislacyjnego i/lub w przygotowywaniu aktów prawa krajowego lub umów międzynarodowych
- przeszkolenie w zakresie problematyki konsularnej
- znajomość innego języka obcego na poziomie B2
- znajomość funkcjonowania systemu WIZA-KONSUL oraz systemu e-Konsulat
- znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
- znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska: rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, dwustronne konwencje konsularne między RP a państwami przyjmującymi, Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów