Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista w Departamencie Konsularnym

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3068 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 175447
  • Data ukazania się ogłoszenia: 23 listopada 2015 r.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie

  • Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
  • poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
  • specjalista
  • do spraw prawnych aspektów ruchu osobowego i obsługi prawnej międzynarodowych umów konsularnych
  • w Departamencie Konsularnym

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    Ministerstwo Spraw Zagranicznych
    Al. J. Ch. Szucha 23
    00-580 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Merytoryczne wspieranie i koordynowanie zadań w ramach bieżącej problematyki urzędów konsularnych, w zakresie spraw związanych z prawnymi aspektami ruchu osobowego (wizy, przekraczanie granicy, legalizacja pobytu), monitorowanie prawa krajowego, unijnego i międzynarodowego w tym zakresie.
  • Samodzielnie planowanie i prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem umów międzynarodowych w zakresie problematyki konsularnej, w tym umów o reprezentacji wizowej oraz nadzorowanie i koordynowanie wykonywania postanowień umów międzynarodowych w zakresie problematyki konsularnej, w celu zapewnienia właściwej realizacji ich zapisów. Uczestniczenie w negocjowaniu umów.
  • Opiniowanie projektów umów międzynarodowych z dziedziny ruchu osobowego.
  • Merytoryczne wspieranie innych resortów (MSW, UDSC, Straż Graniczna) w zakresie spraw związanych z tematyką ruchu osobowego.
  • Przygotowywanie projektów informacji i zaleceń oraz procedur dla urzędów konsularnych w zakresie prawidłowości stosowania norm prawa krajowego, unijnego i międzynarodowego w tym zakresie.
  • Udzielanie konsultacji przedwyjazdowych dla osób kierowanych do pracy w urzędach konsularnych.
  • Udzielanie odpowiedzi na pytania instytucji i osób w kraju i za granicą zgłaszanych do Wydziału Prawnego DK drogą mailową oraz telefoniczną. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski przekazywane do Wydziału Prawnego DK przez Inspektorat Służby Zagranicznej.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • 1. Reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
    2. Zagraniczne wyjazdy służbowe.
    3. Zagrożenie korupcją, związane udziałem w procesie legislacyjnym oraz kontaktami z instytucjami zewnętrznymi.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
    W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
    Inne

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki prawnomiędzynarodowej i/lub w obszarze problematyki konsularnej w centrali i/lub na placówce na stanowisku konsularnym
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość języka angielskiego lub francuskiego na poziomie C1 potwierdzona dokumentem
    • poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
    • pełna wiedza z zakresu procedury legislacyjnej – krajowej i międzynarodowej
    • wiedza w zakresie specyfiki funkcjonowania urzędów konsularnych
    • znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej oraz podziału kompetencji pomiędzy ministerstwami i urzędami centralnymi
    • znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska: ustawa Prawo konsularne, ustawa o umowach międzynarodowych, Wspólnotowy Kodeks Wizowy i akty z nim powiązane, Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych, rozporządzenie Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie opłat konsularnych, rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów – Zasady techniki prawodawczej
    • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o cudzoziemcach (w zakresie procedury wizowej)
    • znajomość innych aktów prawnych mających zastosowanie przy wykonywaniu czynności konsularnych
    • umiejętności: współpracy, negocjacyjne, analitycznego myślenia i planowania, pracy w zespole, rozwiązywania problemów, samodzielność i inicjatywa, kreatywność
wymagania dodatkowe
  • powyżej 4 lat doświadczenia zawodowego w obszarze prawno-konsularnym, w tym doświadczenie w koordynowaniu złożonego procesu legislacyjnego i/lub w przygotowywaniu aktów prawa krajowego lub umów międzynarodowych
  • przeszkolenie w zakresie problematyki konsularnej
  • znajomość innego języka obcego na poziomie B2
  • znajomość funkcjonowania systemu WIZA-KONSUL oraz systemu e-Konsulat
  • znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
  • znajomość aktów prawnych właściwych dla opisywanego stanowiska: rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, dwustronne konwencje konsularne między RP a państwami przyjmującymi, Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

 

Podobne oferty