- Ogłoszenie nr: 151333
- Data ukazania się ogłoszenia: 27 kwietnia 2013 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw współpracy w zakresie polityki senioralnej
- w Departamencie Polityki Senioralnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- o stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
- ul. Bracka 4, 00-502 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- współpraca z organizacjami i instytucjami, które inicjują i realizują swoje działania w obszarze aktywnego i zdrowego starzenia, współpracy wewnątrz i międzypokoleniowej oraz wspieranie prac dostosowujących zmiany w obowiązujących rozwiązaniach prawnych oraz dokumentach strategicznych,
- współpraca przy tworzeniu diagnoz i ocen rozwiązań międzynarodowych w obszarze warunków życia seniorów, współpracy wewnątrz i międzypokoleniowej oraz aktywnego starzenia się seniorów,
- zapewnianie merytorycznego wsparcia w działaniach realizowanych przez Departament inicjujących realizację projektów w obszarze aktywnego starzenia oraz współpracy międzypokoleniowej,
- współpraca z właściwymi organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi i instytucjami w zakresie ich odpowiedzialności za realizację zadań i programów kierowanych do seniorów,
- wspieranie merytorycznie działań w obszarze współpracy z organizacjami i instytucjami międzynarodowymi (Komitet Ochrony Socjalnej Komisji UE, Rada Europy, ONZ oraz Komitetu ds. Zatrudnienia, Pracy i Spraw Społecznych OECD oraz grup roboczych Komitetu) w obszarze warunków życia seniorów, współpracy wewnątrz i międzypokoleniowej oraz aktywnego starzenia się seniorów,
- udział w przedsięwzięciach i wydarzeniach związanych z tematyką senioralną, współpracy wewnątrz i międzypokoleniowej oraz aktywnego starzenia się seniorów,
- współpraca z organami opinio-doradczymi Ministra Pracy i Polityki Społecznej w obszarze polityki senioralnej oraz aktywnego starzenia.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
Budynek przy ul. Brackiej 4 jest niedostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest windy umożliwiającej wjazd osobie na wózku inwalidzkim, oraz łazienki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie preferowane politologia (specjalność polityka społeczna), socjologia
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
- umiejętność redagowania informacji,
- umiejętność obsługi komputera : MS Office.
- znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- znajomość problematyki integracji społecznej w krajach UE,
- wiedza z zakresu ogólnej problematyki społeczno-ekonomicznej oraz znajomość wzajemnych relacji,
- znajomość polityki społecznej w zakresie osób starszych,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- umiejętność syntetycznego ujmowania wniosków,
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów