Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 10854
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca samodzielna, wykonywana na terenie Ministerstwa i w godzinach pracy Ministerstwa. Realizacja obowiązków służbowych w zakresie ewidencji finansowo-księgowej wymagać będzie systematycznej współpracy z pracownikami oraz komórkami organizacyjnymi Ministerstwa. W związku z tym, w zależności od potrzeb, praca będzie wymagać okresowego przemieszczania się na terenie całego Ministerstwa.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, spełniającym wymagania dla pomieszczeń stałej pracy. W zakresie obowiązków służbowych pracownika występuje obsługa stanowiska komputerowego, faksu, skanera i innych urządzeń biurowych. Praca na tym stanowisku w zdecydowanej części jest pracą przy monitorze z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych.
Warunki architektoniczno-budowlane i techniczne budynków: jeden z dwóch budynków użytkowanych przez Ministerstwo posiada windę osobową do transportu pionowego, natomiast drugi – nie posiada. Oba budynki nie posiadają podjazdów dla osób niepełnosprawnych a na wyposażeniu znajdują się dwa urządzenia umożliwiające transport wózków inwalidzkich po schodach. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Niektóre pomieszczenia pracy wyposażone są w instalację klimatyzacyjną. Pozostałe w wentylację grawitacyjną i naturalną.
Zakres zadań
- Dekretowanie i wprowadzanie do systemu finansowo-księgowego (QNT F-K i AZF) dokumentów finansowo-księgowych dysponenta III stopnia w celu ich bieżącej ewidencji.
- Kontrolowanie pod względem formalno-rachunkowym dokumentów finansowo-księgowych dysponenta III stopnia w ramach części 25 – Kultura fizyczna i części 40 – Turystyka budżetu państwa, w celu sprawdzenia czy: wystawiono je w sposób prawidłowy, podpisane zostały przez osoby do tego upoważnione, nie zawierają błędów formalnych i rachunkowych (w tym zgodności z planem, wnioskiem, umową).
- Kontrolowanie wykonania planu wydatków w ramach budżetu tradycyjnego oraz budżetu zadaniowego części 25 – Kultura fizyczna i części 40 - Turystyka w stosunku do zaangażowania środków finansowych na podstawie umów i zrealizowanych wydatków oraz blokady środków na podstawie wniosków w celu bieżącej analizy wykonania planu wydatków.
- Prowadzenie rejestrów i rejestrowanie wniosków o zaangażowanie środków w planie finansowym oraz księgowanie umów budżetowych i cywilnoprawnych w celu ich bieżącej ewidencji.
- Prawidłowe księgowanie operacji finansowych (wyciągi bankowe) na rachunkach bieżących dysponenta III stopnia prowadzonych w NBP w celu ich bieżącej ewidencji.
- Prawidłowe i terminowe sporządzanie sprawozdań RB-28 w ramach części 25 – Kultura fizyczna i części 40 – Turystyka budżetu państwa w celu realizacji sprawozdawczości budżetowej.
- Obsługa informatyczna systemu obsługi budżetu państwa – Trezor w zakresie wykonywanych obowiązków służbowych w celu realizacji sprawozdawczości budżetowej.
- Współpraca przy sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych w ramach części 25 – Kultura fizyczna i części 40 – Turystyka budżetu państwa w celu realizacji sprawozdawczości finansowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe w obszarze ekonomii lub administracji publicznej- Kursy lub szkolenia z zakresu rachunkowości.
- Znajomość ustawy o rachunkowości.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych.
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej.
- Znajomość obsługi programu finansowo-księgowego QNT QUORUM.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Kursy lub szkolenia z zakresu rachunkowości budżetowej.
- Kursy lub szkolenia z zakresu księgowości.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej A2.
- Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office.
- Umiejętność organizacji pracy własnej.
- Umiejętność skutecznego komunikowania się w mowie i piśmie.
- Umiejętności analityczne.