Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 14135
Warunki pracy
• praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,• kontakt z klientem zewnętrznym,
• narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie), pakiety biurowe, w tym arkusz kalkulacyjny oraz edytor tekstu,
• praca jednozmianowa w godzinach 7:30-15:30.
Zakres zadań
- Prowadzenie kartotek mundurowych i kartotek mieszkaniowych funkcjonariuszy.
- Ustalanie i naliczanie, wynikających z ustawy o PSP, indywidualnych uprawnień do wypłaty równoważników i świadczeń pieniężnych min. z tytułu uprawnień mundurowych.
- Ustalanie i naliczanie, wynikających z Ustawy o PSP, indywidualnych uprawnień do wypłaty równoważników i świadczeń pieniężnych min. z tytułu – braku lokalu mieszkalnego, remontu zajmowanego lokalu, jednorazowego przejazdu publicznymi środkami komunikacji.
- Prowadzenie stosownej dokumentacji związanej z przyznaniem uprawnień, wynikających z Ustawy o PSP, do pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu.
- Dokonywanie stosownych korekt wynikających ze zmiany uprawnień strażaków do poszczególnych rodzajów świadczeń, oraz nadzór nad aktualizacją danych.
- Prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków oraz pracowników cywilnych.
- Opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia specjalnego indywidualnego i zbiorowego użytku oraz odzież ochronną.
- Analiza potrzeb materiałowych oraz realizacja wydatków i zamówień publicznych poniżej 30 tys. euro, z uwzględnieniem możliwości budżetowych.
- Analizowanie, ewidencjonowanie i rozliczanie wybrakowania i kasacji umundurowania specjalnego oraz ekwipunku osobistego.
- Analizowanie i rozliczanie opłat medialnych.
- Ustalanie i naliczanie bieżących należności z tytułu najmu pomieszczeń, udostępniania przyłączy prądu, wody oraz gazu, urządzeń kanalizacyjnych, cieplnych i telekomunikacyjnych dla poszczególnych najemców.
- Prowadzenie stosownej sprawozdawczości dla organów nadrzędnych w wymaganych terminach.
- Bieżące prowadzenie spraw zleconych przez Naczelnika Wydziału związanych z funkcjonowaniem komendy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- komunikatywność i operatywność
- odporność na presję czasową i stres
- biegła znajomość obsługi komputera
- znajomość przepisów w zakresie instrukcji kancelaryjnej (Zarządzenie nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla PSP)
- znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2017 r., poz. 1204, ze zmianami) w szczególności w zakresie obowiązków i uprawnień wynikających ze stosunku służbowego
- znajomość Rozporządzenia MSWiA z dnia 30 listopada 2005r. w sprawie umundurowania strażaków PSP (tj. Dz. U. z 2006 nr 4 poz. 25 ze zmianami)
- znajomość Rozporządzenia MSWiA z dnia 18 listopada 2005r w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez strażaków Państwowej Straży Pożarnej (tj. Dz.U. Nr 241 poz. 2034 ze zmianami)
- umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie
- umiejętność obsługi programów wspomagania pracy biurowej (pakiet Microsoft OFFICE - praktyczna znajomość obsługi arkusza kalkulacyjnego oraz edytora tekstu na poziomie co najmniej średniozaawansowanym)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej
- doświadczenie w realizacji zamówieniach publicznych
- doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami
- umiejętność analizy i syntezy informacji
- samodzielność i dyspozycyjność