- Ogłoszenie nr: 163890
- Data ukazania się ogłoszenia: 20 października 2014 r.
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Chorzowie
- Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy inspektor
- do spraw organizacyjnych
- w sekcji kadrowo - organizacyjnej
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
ul. Katowicka 123
41 - 500 Chorzów
Miejsce wykonywania pracy:
- Chorzów
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie sekretariatu Komendanta Miejskiego, w tym organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Miejskiego
- przyjmowanie korespondencji przeznaczonej do Komendy, przedkładanie jej do dekretacji Komendanta oraz realizacja zgodnie z otrzymanymi dyspozycjami i poleceniami, a także realizowanie zadań Operatora elektronicznego systemu obiegu dokumentów IntraDok
- przyjmowanie i właściwe kierowanie petentów zwracających się do komendy oraz do właściwych komórek organizacyjnych
- ewidencjonowanie czasu pracy i służby systemu dziennego oraz nieobecności i innych zwolnień w tym rozliczanie czasu służby i pracy strażaków i pracowników cywilnych KM PSP wraz z rozliczaniem absencji, prowadzenie stosownej dokumentacji w tym zakresie
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Miejskiej, przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Miejskiej
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla Komendy Miejskiej
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Niezbędna samodzielność i inicjatywa – Praca w stanowisku polega na prowadzeniu spraw z zakresu organizacji (sekretariatu). Stanowisko wymaga samodzielności, inicjatywy, zdolności uczenia się i prawidłowego wyciągania wniosków oraz zdolności do podejmowania decyzji na podstawie analizy danych. Stanowisko to wymusza na pracowniku samodzielne planowanie, organizowanie i realizowanie nałożonych obowiązków. Sprawa prowadzona jest samodzielnie przez pracownika od początku do końca, a tylko w sytuacjach szczególnych zwraca się do przełożonego o pomoc. W sytuacji takiej oczekuje się jednak od pracownika, że przedstawi własne propozycje rozwiązania problemu.
2. Złożoność i kreatywność – W stanowisku występuje złożoność pracy wymagająca zmysłu organizacyjnego. Zakres zadań jest szeroki, wymagający czasami działania natychmiastowego bez względu na czas wolny od pracy. Zadania wymagają dobrej znajomości przepisów z zakresu ochrony przeciwpożarowej i przepisów KPA. Ważny jest również kontakt z pracownikami Komendy, instytucjami oraz firmami.
3. Możliwe kilkudniowe krajowe wyjazdy służbowe poza teren zamieszkania
1. Praca przy komputerze powyżej 4h dziennie - możliwe reprezentowanie urzędu na zewnątrz podczas realizacji zadań związanych ze stanowiskiem pracy.
2. Czynniki utrudniające pracę: nierównomierne natężenie obowiązków służbowych tzn.: kumulowanie się spraw w czasie wolnym od pracy z powodu ciągłości służby systemu zmianowego, zmiany trybu pracy wynikające z innych zdarzeń losowych w komendzie; utrudniony kontakt ze strażakami z podziału bojowego pracującymi w systemie zmianowym.
3. Narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
4. Budynek nie jest dostosowany do pracy osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – bariery architektoniczne tj. brak podjazdu, brak windy, małe toalety, praca w biurze znajdującym się na piętrze.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
- pozostałe wymagania niezbędne:
- spełnienie wymagań zawartych w art. 4 ustawy z dnia 21.11.2008r. o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o PSP
- znajomość KPA
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- umiejętność dochodzenia do wiedzy
- umiejętność organizacji pracy
- otwarty stosunek do „klienta”
- prawo jazdy kat B
- umiejętność sporządzania pism urzędowych
- odpowiedzialność, dokładność i skrupulatność, wysoka kultura osobista, samodzielność
- inicjatywa i umiejętność pracy indywidualnie i w zespole, dyspozycyjność
- obsługa podstawowych programów komputerowych pakietu MS Office
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów