- Ogłoszenie nr: 162333
- Data ukazania się ogłoszenia: 15 sierpnia 2014 r.
Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- starszy inspektor wojewódzki
- w Oddziale Koordynacji Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych Wydziału Rolnictwa
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Kraków 31-156
ul. Basztowa 22
Miejsce wykonywania pracy:
- Kraków
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Przygotowywanie projektów umów dotacyjnych zawieranych pomiędzy Wojewodą Małopolskim a jednostkami samorządu terytorialnego w celu dofinansowanie zadań własnych samorządu związanych z remontem i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w ramach przyznanych promes, w tym w szczególności w zakresie osuwisk.
- Dokonywanie rozliczenia dofinansowanych zadań po ich zakończeniu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, w celu stwierdzenia zgodności rozliczenia końcowego w zakresie rzeczowo-finansowym zadań z wnioskowanym zakresem rzeczowo-finansowym zadań przedstawionych do dofinansowania.
- Przeprowadzanie weryfikacji szacunku strat w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych, w tym w szczególności w wyniku ruchów osuwiskowych ziemi; sporządzanie protokołów; przeprowadzanie wizytacji terenowych wraz z oględzinami obiektu będącego przedmiotem wniosku o dofinansowanie; sporządzanie raportów.
- Organizowanie pracy Wojewódzkiego Zespołu Nadzorującego Realizację Zadań w Zakresie Przeciwdziałania Ruchom Osuwiskowym oraz Usuwania ich Skutków - przygotowywanie projektów opinii (wstępnych, do dokumentacji geologiczno – inżynierskich i projektowo – budowlanych, do właściwych prac stabilizacyjnych oraz innych alternatywnych rozwiązań) celem rekomendacji zadań do realizacji.
- Przygotowywanie projektów wniosków o uruchomienie środków z rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych. przygotowywanie projektów dyspozycji przekazania jednostkom samorządu terytorialnego środków wynikających z zawartych umów o dotacje,
- Przeprowadzanie kontroli wykorzystania dotacji z budżetu państwa przez jednostki samorządu terytorialnego (wizje w terenie, kontrola dokumentacji), dotyczących realizowanego zadania w zakresie osuwisk (sprawdzenie prawidłowości wykorzystania dotacji) oraz kontrola zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
- Dokonywanie analizy rzeczowo-finansowej odbudowy, zniszczonej w wyniku klęsk żywiołowych, w tym w szczególności osuwisk, infrastruktury komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w zakresie faktycznego wykorzystania środków w danym roku i osiągniętych efektów rzeczowych w zakresie działań związanych z przeciwdziałaniem i usuwaniem zdarzeń klęskowych.
- Prowadzenie spraw dotyczących budżetu w zakresie osuwisk, w tym budżetu zadaniowego w zakresie określenia działania z podaniem jego celu, nazwy miernika, wartości bazowej i docelowej miernika oraz prowadzenie okresowej sprawozdawczości z ich realizacji w celu osiągnięcia większej skuteczności i przejrzystości wydatkowania środków z rezerwy celowej budżetu państwa.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
nietypowe godziny pracy; stres związany z prowadzeniem kontroli oraz weryfikacji strat i raportów terenowych praca w terenie zagrożenie korupcją
Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega często na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
W siedzibie jednostki pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe - o profilu technicznym
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok stażu pracy w administracji publicznej– potwierdzonego kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów,
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustaw: o finansach publicznych, prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego, o drogach publicznych, o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołuoraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość ustaw: o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi z 2010 r., o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi, prawo ochrony środowiska, prawo geologiczne i górnicze oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej, struktur administracji publicznej w Polsce, KPA,
- umiejętność pracy na komputerze oraz znajomość pakietu MS Office.
- wykształcenie wyższe – geologia lub geoinżynieria,
- posiadanie czynnego prawa jazdy kat. B,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność argumentowania i analitycznego myślenia,
- umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji,
- kreatywność,
- komunikatywność,
- odporność na stres, asertywność,
- umiejętność pracy pod presją czasu.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów