Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 13079
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań1. praca administracyjno – biurowa;
2. wyjazdy służbowe związane z udziałem w inspekcjach i kontrolach obiektów zabytkowych
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Występują uciążliwe i szkodliwe warunki pracy:
1. praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
2. ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, podjazdu, drzwi o odpowiedniej szerokości,
3. zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie.
Zakres zadań
- przeprowadzanie postępowania administracyjnego, związanego z wpisem zabytku do rejestru zabytków, przeprowadzanie oględzin z pozyskiwaniem oraz gromadzeniem dokumentów i danych niezbędnych do prowadzenia tegoż postępowania, (w tym wszczęcie postępowania w sprawie wpisania do rejestru zabytków, postanowienia w toku postępowania administracyjnego w sprawie wpisania do rejestru zabytków nieruchomych, przygotowywanie decyzji wraz z załącznikami), sporządzanie protokołów z przeprowadzonych czynności oraz ich podpisywanie;
- pozyskiwanie oraz gromadzenie dokumentów i danych niezbędnych do prowadzenia postępowania administracyjnego, związanego ze skreśleniem zabytku z rejestru zabytków;
- prowadzenie ksiąg rejestru zabytków;
- digitalizacja rejestru zabytków;
- prowadzenie wykazu zabytków wytypowanych do wpisu do rejestru (wnioskowanych przez właściciela i z urzędu);
- wnioskowanie o ujawnienie w księdze wieczystej wpisu nieruchomości lub jej części do rejestru zabytków, a także wnioskowanie o ogłoszenie w wojewódzkim dzienniku urzędowym informacji o wpisie zabytku nieruchomego do rejestru zabytków;
- gromadzenie danych o regulacji stanów prawno – własnościowych zabytków, w tym zmian w sposobach ich użytkowania, rozpoznawania sposobu użytkowania i eksploatacji obiektów i zespołów zabytkowych wraz z otoczeniem. Wprowadzanie zmian w tym zakresie, w księgach rejestrowych oraz elektronicznej bazie danych;
- przekazywanie informacji o wpisach zabytków do rejestru, obowiązkowych kopii dokumentacji dot. zabytków do właściwych instytucji;
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe w zakresie: konserwatorstwo i zabytkoznawstwo, ochrona dóbr kultury, architektura, architektura krajobrazu, historia sztuki, historia;doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami;
- znajomość Prawa budowlanego;
- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
- znajomość ustawy o opłacie skarbowej;
- znajomość rozporządzeń i innych aktów wykonawczych do wymienionych ustaw.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- kursy, szkolenia bhp, p.poż
- umiejętność organizowania pracy własnej i stosowania przepisów dotyczących organizacji i zadań Urzędu;
- umiejętność oceny i analizy problemów i spraw w różnych aspektach;
- umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
- znajomość języka niemieckiego/angielskiego na poziomie podstawowym.