- Ogłoszenie nr: 172573
- Data ukazania się ogłoszenia: 27 sierpnia 2015 r.
Izba Skarbowa w Opolu
- Dyrektor
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- starszy referent
- w Samodzielnym Referacie Zarządzania Ryzykiem Zewnętrznym, Kontroli Podatkowej i Czynności Sprawdzających, Współpracy Międzynarodowej oraz Spraw Karnych Skarbowych Izby Skarbowej w Opolu
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Izba Skarbowa w Opolu
ul. Ozimska 19
45-057 Opole
Miejsce wykonywania pracy:
- Opole
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Pozyskiwanie, rejestrowanie, przetwarzanie i dystrybuowanie informacji niezbędne do zarządzania ryzykiem zewnętrznym, gromadzonych w izbie skarbowej i nadzorowanych urzędach skarbowych oraz innych instytucjach krajowych i zagranicznych;
- Sprawowanie nadzoru nad kontrolami podatkowymi i czynnościami sprawdzającymi oraz wykorzystaniem elektronicznych narzędzi wspomagających kontrolę podatkową. Koordynowanie w ramach województwa kontroli podejmowanych we współpracy z organami administracji rządowej i samorządowej lub na rzecz innych administracji podatkowych;
- Prowadzenie postępowań i przygotowywanie projektów decyzji lub postanowień wydawanych przez Dyrektora Izby Skarbowej jako organ II instancji w celu weryfikacji prawidłowości rozstrzygnięcia organu I instancji. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i pisma procesowe do WSA na rozstrzygnięcia Dyrektora Izby Skarbowej w celu ustosunkowania się do zarzutów strony;
- Ustalanie procedury działania przy zarządzaniu ryzykiem zewnętrznym oraz obiegu i trybu wymiany informacji. Prowadzenie regionalnego rejestru ryzyk oraz opracowywanie i koordynowanie realizacji Krajowego i Wojewódzkiego Planu Działań, we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi izby i nadzorowanymi urzędami skarbowymi oraz monitorowanie ich wykonania;
- Koordynowanie i obsługa systemów informatycznych w celu umożliwienia urzędnikom sprawnej wymiany informacji o podatkach, monitorowanie poprawności formalnej i merytorycznej oraz zasadności wniosków z zapytaniami urzędów o informacje w tym zakresie, weryfikowanie wniosków o nadanie/zmianę/odebranie uprawnień do obsługi systemu VIES dla użytkowników w izbie skarbowej i urzędach skarbow.
- Koordynowanie i obsługa systemów informatycznych w celu umożliwienia sprawnej współpracy w zakresie dochodzenia podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych realizowanej z państwami Unii Europejskiej oraz innymi państwami, a także monitorowanie poprawności formalnej wniosków urzędów w celu prawidłowego wykonania zadań;
- Ocenianie i prognozowanie możliwych zagrożeń ekonomicznych i społecznych w tym zagrożeń oszustwami podatkowymi w obszarach zadań wykonywanych przez administrację podatkową.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
•praca umysłowa o charakterze biurowym,
•współpraca z pracownikami innych komórek organizacyjnych,
•praca pod presją czasu,
•zagrożenie korupcją.
•zadania realizowane w siedzibie pracodawcy,
•praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
•stanowisko wyposażone w komputer stacjonarny i inne urządzenia biurowe
•oświetlenie sztuczne i naturalne,
•możliwość poruszania się po budynku przy pomocy windy (stanowisko pracy znajduje się na IV piętrze),
•bariery architektoniczne: brak wind i podjazdów oraz toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych
•brak oznaczeń dla niewidomych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym i głuchoniemym.
•brak szkodliwych, niebezpiecznych warunków pracy.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: średnie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość przepisów prawa podatkowego, procedury administracyjnej,
- umiejętność logicznego i analitycznego myślenia oraz poprawnego formułowania myśli na piśmie,
- znajomość programów Word, Excel,
- grzeczność i uprzejmość.
- preferowane wykształcenie o profilu ekonomicznym, prawniczym lub administracyjnym,
- przeszkolenie w korzystaniu z hurtowni SPR oraz programu Oracle Discoverer Desktop
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów