Starszy referent
Miejsce pracy: Tarnów
Ogłoszenie o naborze Nr 9490
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPraca polega na przyjmowaniu i udostępnianiu dokumentacji archiwalnej oraz niearchiwalnej w związku z funkcjonowaniem zasobu archiwalnego KWP w Krakowie, przygotowywaniu do brakowania materiałów niearchiwalnych. Pracownik prowadzi kwerendy archiwalne, uczestniczy w skontrum zasobu archiwalnego oraz udziela informacji podmiotom zewnętrznym (osobom fizycznym i prawnym), przygotowuje kserokopie materiałów i odpisy - stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów. Do obowiązków pracownika należy także obsługa komputerowej bazy danych ,,Archiwum". Praca biurowa, pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym (praca przy biurku i komputerze) oraz dynamicznym (praca w pomieszczeniach archiwum). Praca na wskazanym stanowisku wykonywana jest w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym, w oświetleniu naturalnym oraz sztucznym, przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego czasu pracy, w wymuszonej pozycji ciała powodującej obciążenie układu kostno-szkieletowego oraz nadmierne obciążenie kończyn górnych w związku z koniecznością przenoszenia i podnoszenia akt. Praca wykonywana jest nadto w warunkach narażenia na działanie pyłów. Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Pomieszczenia biurowe Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych i Archiwum KWP w Krakowie, mieszczące się w Oddziale Zamiejscowym Archiwum w Tarnowie, na terenie KMP w Tarnowie, ul. Traugutta 4, na parterze budynku, ze względu na bariery architektoniczne stanowisko nie w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością narządów ruchu (wąskie ciągi komunikacyjne, ciężkie drzwi wahadłowe na terenach komunikacyjnych, wąskie drzwi do pomieszczeń biurowych o ograniczonej powierzchni, brak odpowiednich sanitariatów. Podstawowe wyposażenie stanowiska: zestaw komputerowy, meble biurowe, telefon. Dodatkowo: obsługa urządzeń biurowych - kserokopiarka, niszczarka papieru.
Zakres zadań
- przyjmowanie i udostępnianie dokumentacji niearchiwalnej - akt osobowych, operacyjnych, administracyjnych,
- przygotowywanie i brakowanie materiałów niearchiwalnych kat. ,,B" i ,,BE" po upływie terminu ich przechowywania,
- ewidencjonowanie i porządkowanie materiałów zgodnie z zasadami archiwistyki oraz prowadzenie kartotek ewidencyjnych w układzie alfabetycznym,
- na podstawie zbioru akt osobowych udzielanie informacji, wydawanie zaświadczeń, wykonywanie kserokopii i odpisów - stosownie do obowiązujących przepisów,
- obsługa komputerowej bazy danych ,,Archiwum", wprowadzanie danych, aktualizacja bazy, wykonywanie innych czynności technicznych,
- dokonywanie kwerend oraz przygotowywanie informacji z dokumentacji niearchiwalnej dla uprawnionych podmiotów - w tym pozapolicyjnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- powyżej 6-miesięcy stażu pracy w administracji publicznej
- znajomość przepisów dotyczących postępowania z dokumentacją archiwalną i niearchiwalną
- umiejętność stosowania obowiązujących przepisów w praktyce
- obsługa pakietu MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- staż pracy z zasobami archiwalnymi
- kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ŚCIŚLE TAJNE lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego