Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Specjalista ds. Ochrony Zabytków Warszawa
Starszy specjalista w Departamencie Ochrony Zabytków

Starszy specjalista w Departamencie Ochrony Zabytków

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
3507 dni temu

  • Ogłoszenie nr: 162842
  • Data ukazania się ogłoszenia: 05 września 2014 r.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie

  • Dyrektor Generalny
  • poszukuje kandydatów na stanowisko:
  • starszy specjalista
  • do spraw prowadzenia postępowań administracyjnych i skargowych
  • w Departamencie Ochrony Zabytków

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Wymiar etatu: 1

  • Liczba stanowisk pracy: 1

Adres urzędu

    ul. Krakowskie Przedmieście 15/17, 00-071 Warszawa

Miejsce wykonywania pracy:

  • Warszawa
  • ul. Kopernika 36/40, 00-028 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie postępowań administracyjnych celem opracowania projektów decyzji i postanowień Ministra KiDN jako organu I i II instancji administracji publicznej;
  • przygotowywanie na rzecz zainteresowanych organów, instytucji i osób projektów wystąpień i odpowiedzi dot. indywidualnych spraw ochrony zabytków;
  • uczestniczenie w kontrolach i wizytach zlacanych przez dyrektora Departamentu Ochrony Zabytków celem sprawdzenia prawidłowości działania Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków pod względem merytorycznym i formalno-prawnym oraz w zależności od wyników kontroli i wizytacji - przygotowuje i prowadzi szkolenia. Sporządza protokoły pokontrolne;
  • zgłaszanie uwag i wniosków do projektów aktów prawnych celem zapewnienia prawidłowych zapisów dotyczących zabytków w projektach przekazywanych Ministrowi KiDN w trakcie uzgodnień międzyresortowych oraz w projektach własnych MKiD;
  • przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje perlamentarne celem udzielenia wyjaśnień w sprawych dotyczących prawnych aspektów ochrony zabytków.

Warunki pracy

  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

  • Praca pod presją czasu, w razie potrzeby praca poza siedzibą urzędu oraz w nietypowych godzinach. - podejmowanie decyzji w warunkach stresu,
    - obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie telefoniczne, mailowe. Delegacje krajowe. Prowadzenie kontroli w innych urzędach.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

  • - praca na czwartym piętrze,
    - narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner,
    - praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
    - bariery architektoniczne: brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych,
    - pomieszczenie higieniczno – sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
    - brak oznaczeń dla osób niewidomych,
    - brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
    Praca nie wymaga przemieszczania się między kondygnacjami w budynku.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

n i e z b ę d n e
  • wykształcenie: wyższe w zakresie prawa lub związanym z ochroną zabytków (archeologia, architektura, historia sztuki, ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo)
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • pozostałe wymagania niezbędne:
    • znajomość funkcjonowania administracji publicznej;
    • wiedza specjalistyczna z zakresu: prawa administracyjnego, procesowego i materialnego oraz postępowania przed sądami administracyjnymi, ochrony zabytków, prawa budowlanego, planowania i zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony przyrody;
    • znajomość ustawy o służbie cywilnej;
    • kompetencje: rzetelność, zorientowanie na osiąganie celów, gotowość do doskonalenia zawodowego, umiejętności analityczne, kreatywność, inicjatywa, skuteczna komunikacja, podejmowanie deczyji.
wymagania dodatkowe
  • studia podyplomowe z zakresu ochrony zabytków, administracji;
  • kompetencje: odporność na stres, obowiązkowość, umiejętność pracy w zepsole, umiejętność praktycznego stosowania prawa, dobra organizacji pracy;
  • znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.

Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów