Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Ministerstwo Cyfryzacji w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
2536 dni temu
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 11008

Warunki pracy

Wysiłek fizyczny.
Zagrożenie korupcją.

Budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Zakres zadań

  • opiniowanie projektów aktów prawnych, rozwiązań systemowych, dotyczących finansów publicznych, podatków i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową resortu oraz współudział w tworzeniu aktów normatywnych w zakresie właściwości resortu poprzez sporządzanie propozycji zapisów oraz sporządzanie zapisów do wewnętrznych przepisów prawa w zakresie właściwości Departamentu Budżetu i Finansów;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu dotacji oraz innych form wsparcia ze środków krajowych oraz unijnych na podstawie zatwierdzonego rozliczenia, zwrotu nadpłaconych kwot dotacji, w tym przygotowanie projektów decyzji Ministra Cyfryzacji, wezwań, zawiadomień w toku prowadzonych postępowań, jak również po ich zakończeniu, jak również prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie należności z tytułu dotacji przypisanych do zwrotu, w tym opracowywanie projektów decyzji uznaniowych na podstawie zebranych dokumentów;
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie zwrotu należności z tytułu opłat ewidencyjnych, zwrotu nadpłaconych opłat ewidencyjnych, w tym przygotowanie projektów decyzji Ministra Cyfryzacji, wezwań, zawiadomień w toku prowadzonych postępowań, przygotowanie upomnień i wystawianie tytułów wykonawczych;
  • dokonywanie oceny pod względem formalno-prawnym projektów umów o zlecenie zadań i przyznanie dotacji organizacjom pozarządowym i innym podmiotom zaliczonym i niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym korzystających ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
  • prowadzenie całokształtu spraw wynikających z ujawnienia okoliczności wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty korzystające z dotacji z części budżetu państwa pozostającej w dyspozycji Ministra Cyfryzacji;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w programie finansowo-księgowym, zgodnie z właściwą polityką rachunkowości. Wystawianie dokumentów obrotu środkami trwałymi, m.in. przyjęcie środka trwałego do użytkowania – OT, likwidacja środka trwałego – LT , protokół zdawczo-odbiorczy środka trwałego – PT na podstawie odpowiednich dokumentów rachunkowo-księgowych, naliczanie amortyzacji dla środków trwałych wchodzących w skład majątku MC (1/miesiąc). Przygotowywanie sprawozdania do Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie stanu oraz ruchów środków trwałych (1/rok);
  • prace związane z utrzymaniem porządku mienia MC oraz możliwości jego szybkiej identyfikacji. Znakowanie mienia etykietami w postaci barkodów termotranserowych z kodem kreskowym. Stała i bezpośrednia współpraca z pracownikami komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za prowadzenie zgodnej ze stanem faktycznym ewidencji ilościowej składników (porównywanie stanów ewidencyjnych) oraz współpraca z dysponentami składników majątkowych MC w zakresie ewidencji stanu i ruchu poszczególnych składników. Wystawianie dokumentów zmian miejsca użytkowania – MT w programie finansowo-księgowym;
  • współudział w pracach związanych z inwentaryzacją składników majątkowych MC. Weryfikacja arkuszy spisu z natury otrzymywanych od Przewodniczącego Komisji z ewidencją komputerową MC, wycena rzeczowych składników majątku objętego inwentaryzacją oraz późniejsza realizacja zaleceń dotyczących rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1;
  • znajomość procedury administracyjnej;
  • znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych;
  • znajomość zasad i trybu wykonywania budżetu państwa;
  • znajomość zasad techniki prawodawczej;
  • znajomość przepisów z zakresu ewidencji środków trwałych;
  • znajomość obsługi komputerowych baz danych;
  • umiejętność analitycznego myślenia;
  • umiejętność współpracy w zespole;
  • umiejętność organizacji pracy własnej;
  • umiejętność skutecznego komunikowania się;
  • orientacja na osiągnięcie celu;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • szkolenie w zakresie zasad techniki prawodawczej;
  • uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych;
  • znajomość przepisów z zakresu ruchu drogowego, w części dot. opłat ewidencyjnych;
  • znajomość przepisów ordynacji podatkowej;
  • znajomość przepisów wytycznych z zakresu rozliczania dotacji pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
 

Podobne oferty