Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 11269
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Limanowskiego 23 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy umożliwiające wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli planowych i pozaplanowych w zakresie wydatkowania, dokumentowania oraz rozliczania otrzymanych i wydatkowanych środków Funduszy, których dysponentem jest minister właściwy ds. pracy,
- przeprowadzanie kontroli planowych i pozaplanowych w komórkach organizacyjnych MRPiPS oraz kontroli dotyczących oceny stopnia realizacji zadań zleconych przez Ministra i sposobu wykorzystania przyznanych środków finansowych,
- sporządzanie programów kontroli w poszczególnych zagadnieniach tematycznych określających kierunki badań i metodykę postępowania,
- sporządzanie dokumentów pokontrolnych dla dyrektorów kontrolnych komórek organizacyjnych Ministerstwa i kierowników kontrolowanych jednostek,
- opracowywanie analiz i sprawozdań zbiorczych o wynikach przeprowadzonych kontroli,
- udział w sporządzeniu rocznego Planu Kontroli Biura,
- uczestniczenie w pracach związanych z kontrolą zarządczą zleconych przez dyrektora Biura,
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących zakresu działania Biura.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w przeprowadzaniu kontroli finansowej
- Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie skarg i wniosków
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Znajomość struktury i zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe