Kuratorium Oświaty w Kielcach
Świętokrzyski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Świętokrzyski Kurator Oświaty poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Kielce
Ogłoszenie o naborze Nr 14379
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Wykonywanie czynności służbowych w siedzibie urzędu.
Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, użytkowanie technicznych środków w pracy administracyjnej (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
praca w pomieszczeniach biurowych z wykorzystaniem komputera i technicznych urządzeń biurowych,
- budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- budynek częściowo dostosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo – podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku, barierą architektoniczną jest niedostosowanie toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- zapewnione światło dzienne i oświetlenie światłem sztucznym odpowiednio do potrzeb użytkowych.
Zakres zadań
- przygotowanie wniosków o zwiększenia wydatków budżetowych na poszczególne zadania dotyczące programów rządowych i dokonywanie podziału środków pomiędzy poszczególne jst i inne podmioty uprawnione do otrzymania dotacji
- zawieranie umów na realizację zadań wynikających z programów rządowych oraz sporządzanie dyspozycji przekazania organom prowadzącym środków finansowych na ich realizację zgodnie z decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego
- monitorowanie realizacji programów, współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami w zakresie realizacji i rozliczania dotacji celowych, w szczególności w zakresie wyposażenia w podręczniki, materiały ćwiczeniowe lub materiały edukacyjne. Weryfikacja sprawozdań poszczególnych jednostek z realizacji programów rządowych oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych do Wojewody oraz poszczególnych ministerstw
- rozpatrywanie i weryfikacja wniosków jednostek samorządu terytorialnego oraz przekazywanie na ich rachunki środków budżetu państwa oraz ich rozliczanie
- realizacja zadań związanych z wypoczynkiem letnim dzieci i młodzieży
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych lub w księgowości
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o systemie oświaty
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- umiejętność sprawnej organizacji pracy
- zdolność analitycznego myślenia
- komunikatywność, samodzielność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność redagowania pism urzędowych
- umiejętność korzystania z podstawowych urządzeń informatycznych oraz znajomość programu MS Word i Excel
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe