Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 16975
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorcy).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiająca poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się trzy windy i jedna platforma transportowa, które umożliwiają wjazd osobie na wózku inwalidzkim oraz łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku nie występują uciążliwe, szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- przygotowywanie projektów odpowiedzi oraz udzielanie wyjaśnień (m.in. w ramach dyżuru telefonicznego) na pytania pracowników, pracodawców i instytucji dotyczące wątpliwości związanych ze stosowaniem prawa pracy,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania posłów i oświadczenia senatorów oraz na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich,
- gromadzenie i analizowanie orzecznictwa Sądu Najwyższego i sądów powszechnych z zakresu prawa pracy,
- analizowanie wpływających do Ministerstwa skarg dotyczących problematyki indywidualnego prawa pracy oraz opracowywanie w tym zakresie projektów odpowiedzi i stanowisk Departamentu/Ministerstwa,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi MRPiPS w zakresie spraw objętych właściwością Wydziału,
- przygotowywanie informacji we współpracy z Biurem Ministra i Komunikacji Społecznej w zakresie kontaktów z prasą, radiem i telewizją.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub administracyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub na stanowisku związanym z analizą aktów prawnych lub obsługą prawną
- Znajomość ustawy Kodeks pracy i aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników
- Znajomość ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych
- Komunikatywność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe