Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Archiwista
Miejsce pracy: Zielona Góra
Ogłoszenie o naborze Nr 113216
Warunki pracy
Urząd jest dostosowany do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami. Istnieje możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością. Brak barier architektonicznych, odpowiednio dostosowane toalety, ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze budynku.
Zakres zadań
- Rozpoznawanie przynależności zespołowej, nadawanie układu wewnętrznego jednostkom archiwalnym różnych rodzajów dokumentacji tradycyjnej, dokonywanie oceny wartości dokumentacji w kontekście brakowania wewnętrznego jednostek, opisywanie teczek aktowych, w celu porządkowania materiałów archiwalnych, wytworzonych po 1945 roku.
- Opisywanie jednostek w systemie ZoSIA oraz wprowadzanie do systemu spisów zdawczo-odbiorczych materiałów archiwalnych przyjmowanych do zasobu, w celu sporządzenia i aktualizacji ewidencji.
- Opakowywanie, paginowanie, znakowanie materiałów archiwalnych, w celu ich zabezpieczenia.
- Segregowanie akt w zespole, nadawanie im układu, sporządzanie wstępów do inwentarzy i przedstawianie ich do zatwierdzenia kierownikowi Oddziału i Dyrektorowi Archiwum, w celu opracowania zespołu archiwalnego.
- Sporządzanie indeksów i innych pomocy, w celu pogłębienia informacji środków ewidencyjnych.
- Udział w skontrum zasobu, w celu ustalenia jego stanu faktycznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego , obszar: ogólne doświadczenie w zakresie prac administracyjnych
- Znajomość przepisów prawnych: Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
- Wiedza z zakresu historii regionalnej i historii Polski, zwłaszcza z zakresu administracji rządowej, samorządowej, przedsiębiorstw, instytucji społecznych, kulturalnych, społecznych
- Obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych
- Komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wiedza z zakresu metodyki archiwalnej i zarządzania dokumentacją