Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 46513
Warunki pracy
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.
Zakres zadań
- Prowadzenie spraw związanych z zaangażowaniem wydatków budżetowych ujętych w planie finansowym Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, jako dysponenta środków trzeciego stopnia, danego roku budżetowego oraz lat przyszłych, w tym: rejestrowanie dokumentów potwierdzających zabezpieczenie środków budżetowych na realizację umów i porozumień; prowadzenie ewidencji i analiza zaangażowania wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń wymagalnych w danym roku budżetowym; prowadzenie ewidencji i weryfikacja stanu zaangażowania środków niezbędnych na wypłatę zasądzonych rent; prowadzenie ewidencji i weryfikacja stanu zaangażowania środków dotyczących zobowiązań z tytułu podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego; analiza niezapłaconych zobowiązań z roku poprzedniego, które stają się wydatkiem roku bieżącego; weryfikacja stanu zaangażowania środków na zawarte umowy z dokumentami księgowymi i ewidencją księgową wydatków budżetowych; dokonywanie analizy i uzgadnianie z wydziałami merytorycznymi zaangażowania środków na wydatki lat przyszłych; porównywanie zaangażowania środków z planem i realizacją wydatków; współuczestniczenie w sporządzaniu sprawozdania budżetowego w zakresie zaangażowania wydatków roku bieżącego; uzgadnianie z wydziałami Urzędu finansowej realizacji zawartych umów
- Prowadzenie elektronicznego Centralnego Rejestru Umów dysponenta środków trzeciego stopnia, w tym: rejestrowanie umów i innych dokumentów mających charakter umowy; weryfikacja zgodności aneksów ze stanem dokumentów zarejestrowanych w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów pod kątem poprawności wprowadzonych aneksami zmian dotyczących danych zawartych w umowie głównej; przygotowywanie analiz i zestawień z Rejestru na potrzeby kierownictwa Wydziału i Urzędu oraz w celu udzielenia informacji publicznej; weryfikacja stanu umów zarejestrowanych w elektronicznym Centralnym Rejestrze Umów z ewidencją zaangażowania środków w systemie finansowo-księgowym; współpraca
- Analiza stopnia wykonania planu wydatków budżetowych i zaangażowania środków na wydatki oraz prowadzenie ewidencji zapewnienia finansowania i finansowania wydatków budżetowych z rezerw celowych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w służbach finansowo - księgowych - potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych oraz ustawy o rachunkowości (w tym rachunkowości budżetowej)
- znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansowej państwowych jednostek budżetowych
- znajomość przepisów o służbie cywilnej, ustawy o ochronie danych osobowych oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
- znajomość ordynacji podatkowej, przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych
- umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
- biegła znajomość obsługi komputera, w tym pakietu MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność korzystania ze specjalistycznych systemów elektronicznych finansowo-księgowych oraz bankowych
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
- odpowiedzialność, rzetelność
- umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność redagowania pism
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność definiowania i rozwiązywania problemów