Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor
Miejsce pracy: Gorzów Wielkopolski
Ogłoszenie o naborze Nr 37367
Warunki pracy
- nietypowe godziny pracy (praca do godz. 17-tej w wybrane dni)- stres związany z obsługą klientów ( obywatele polscy, obywatele innych państw, podmioty prawne)
- zagrożenie korupcją (praca na stanowisku wiąże się z wydawaniem szeregu zezwoleń i dokumentów)
- budynek i pomieszczenia dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
Zakres zadań
- rozpatrywanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących zezwoleń na pracę cudzoziemca w celu zapewnienia legalnego dostępu do polskiego rynku pracy
- informowanie podmiotów powierzających wykonywanie pracy cudzoziemcom i cudzoziemców w celu objaśnienia, jakie prawa i obowiązki wynikają z uzyskanego zezwolenia oraz jak stosować przepisy dotyczące zatrudniania cudzoziemców
- przygotowywanie projektu kryteriów wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców po zasięgnięciu opinii marszałka województwa oraz wojewódzkiej rady rynku pracy w celu realizacji zadania wynikającego z ustawy
- współdziałanie z powiatowymi urzędami pracy właściwymi ze względu na główne miejsce wykonywania pracy przez cudzoziemca w celu sprawnego współdziałania w zakresie wydawanych informacji dotyczących możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych pracodawcy
- przyjmowanie wniosków oraz dokumentów w sprawach dotyczących zezwoleń na pracę w celu zapewnienia sprawnej obsługi interesantów
- wprowadzanie danych do rejestru dotyczącego zatrudnienia cudzoziemców w systemie informatycznym Syriusz, weryfikowanie danych w systemie informatycznym Pobyt oraz w innych dostępnych systemach w celu zapewnienia poprawnego prowadzenia rejestrów i weryfikacji danych pod kątem przygotowywania projektów decyzji
- przekazywanie na wniosek innego wojewody, naczelnika właściwego urzędu skarbowego, terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, konsula, organu Państwowej Inspekcji Pracy, Służby Celnej, Straży Granicznej lub Policji kopii wydanych decyzji oraz innych informacji, o których mowa w art. 88 i ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w celu sprawnego współdziałania
- realizowanie zadań z zakresu postępowań administracyjnych w sprawach cudzoziemców, w tym przyjmowanie wniosków, dokumentów, wydawanie dokumentów cudzoziemcom, udzielanie informacji w sprawach cudzoziemców w celu zapewnienia sprawnej obsługi interesantów urzędu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość przepisów ustaw: o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego, o cudzoziemcach, o służbie cywilnej, znajomość zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej
- wiedza na temat sytuacji międzynarodowej, geografii, tendencji w migracji i powierzaniu pracy cudzoziemcom
- znajomość obsługi komputera w zakresie edytora tekstów MS Word
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z obsługi systemu informatycznego ZC i "Pobyt"
- szczególne uprawnienia: dostęp do systemu informatycznego „Pobyt”