Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Jak reklamować firmę?

Jak reklamować firmę?

 
Jak reklamować firmę?

Jak promować firmę

 

Analizując zagadnienie, jak reklamować firmę, z pewnością powinniśmy przemyśleć trzy kwestie: co chcemy reklamować, do kogo chcemy dotrzeć i jaki mamy na to budżet. Te elementy będą generowały dalsze etapy promocji - dobór optymalnej formy, kanałów promocji itd.

 

Zanim zaczniemy wdrażać działania promocyjne firmy, zadbajmy o wysoką jakość elementów, na których chcemy skupić uwagę konsumentów. Logo, nazwa firmy i produktu, prezentowane wartości - wszystko powinno tworzyć wspólną, harmonijną całość.

 

Promocja firmy w internecie

 

Istnieje popularne powiedzenie: „jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz”. Niesie ono dużo prawdy szczególnie w przypadku promocji firmy. Jeśli klient otrzyma ulotkę do skrzynki pocztowej, usłyszy o restauracji od znajomego, rodzina poleci mu konkretny sklep, to zainteresowany produktem z pewnością najpierw sprawdzi polecaną firmę w sieci.

 

Reklama firmy w internecie to sposób nie tylko na dotarcie do znacznej liczby klientów, ale też na zorganizowanie promocji stosunkowo niskim kosztem. Niektóre działania można nawet wykonywać samodzielnie. Jeśli rozpoczynamy własną działalność, to na początku możemy skupić się na informowaniu o naszej firmie w mediach społecznościowych. Warto też stworzyć rzetelne profile naszego przedsiębiorstwa, na których będziemy wprowadzać wpisy, umieszczać zdjęcia i zachęcającą dokumentację z prowadzonej działalności. Pomaga również aktywność na blogach i forach tematycznych. Należy zacząć wypracowywać sobie markę.

 

Promocja firmy w internecie nie może obyć się bez strony internetowej. Wymienienie wyłącznie nazwy przedsiębiorstwa w dyskusji o produkcie to zdecydowanie za mało. Klient, podążając za tą nazwą, a najlepiej za linkiem, powinien dostać się na witrynę, która odpowie na podstawowe pytania: czym zajmuje się przedsiębiorstwo, co sprzedaje, jakie świadczy usługi i na jakim terenie, kim są właściciele? Takie informacje umieszczane w dedykowanych podstronach zatrzymają użytkownika na dłużej. Na jakie inne formy promocji w internecie można się zdecydować? Newsletter, banery reklamowe, pozycjonowanie strony - oferta jest bardzo szeroka.

 

Formy promocji firmy

 

Firmę można promować na różne sposoby. Oprócz działań w sieci dobrze jest też komunikować się z konsumentami poprzez inne kanały. Jeśli planujemy prowadzić lokalny sklep lub przedsiębiorstwo, to z pewnością warto dzień otwarcia uczynić większym wydarzeniem, na którym klientom rozdawane będą zniżki na usługi lub próbki produktów.

 

Warto przemyśleć też umieszczenie reklamy w lokalnej prasie i skontaktować się z miejscowym serwisem informacyjnym. Publikacja nawet krótkiej notatki pozwoli dać się poznać większej liczbie mieszkańców.

 

Zastanawiając się nad tym, jak promować firmę na większym obszarze, możemy rozważyć umieszczenie reklamy na służbowych pojazdach. Samochód poruszający się po mieście z ciekawą grafiką i przystępnym hasłem wyróżni się spośród szeregu zwykłych pojazdów ustawionych na parkingach.

 

Elementy promocji firmy

 

Promocja firmy może skupiać się na różnych elementach. Podstawą jest reklama - graficzna, dźwiękowa itd., niosąca informacje o firmie lub częściej o produkcie, mająca charakter perswazyjny. By dać się poznać nowym osobom, w przypadku niektórych działalności można organizować spotkania itp. Elementy promocji to także wszelkie działania z zakresu public relations, czyli budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem, utrzymywania kontaktu w celu zdobycia zaufania i lojalności klientów.

 

Małe firmy chcące zwiększyć zainteresowanie marką mogą zainwestować w różnego typu promocje - obniżki cen produktów lub usług, przekazywanie punktów lojalnościowych, bonów podarunkowych itd. Ważne, żeby strategia była przemyślana i odpowiadała na oczekiwania klientów.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Doradca serwisu blacharsko lakierniczego

    Bołtowicz Sp. j.   Warszawa, Ursynów    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obsługa klienta wg procesów i procedur marki (producenta) oraz ubezpieczycieli; Współpraca z podwykonawcą przy likwidacji szkód oraz Towarzystwami Ubezpieczeniowymi; Wydawanie i przyjmowanie samochodów do napraw; Sporządzanie dokumentacji do likwidacji szkód komunikacyjnych; Przygotowywanie...
  • Konsultant Medyczny - Fizjoterapeuta w sklepie medycznym

    Diabetyk24 Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Poszukujemy Fizjoterapeutów, Techników Farmacji z aktywnym PWZ do Sklepu Medycznego w Warszawie przy ulicy Żwirki i Wigury. Placówka działa od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 16.00. Praca polega na rozmowie z Pacjentami, rozpoznawaniu ich potrzeb oraz wsparciu w wyborze najlepszych...
  • Specjalista ds. Obsługi Klienta / Opiekun Klienta - Biuro rachunkowe

    Pomysłowi Księgowi   Warszawa, Śródmieście, Plac Pięciu Rogów    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / ekspert  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   5 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    W związku z dynamicznym rozwojem naszego biura rachunkowego i regularnie powiększającą się bazą naszych klientów, do naszego zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: Opiekun klienta / Specjalista ds. obsługi klienta. Do zadań zatrudnionej osoby należeć będzie: bieżąca obsługa...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    2 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Zakres obowiązków czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.
  • Asystent / Asystentka ds. Wsparcia Dyrektora Technicznego

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna   dziś wygasa
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: Wsparcie Dyrektora Technicznego w codziennej pracy (organizacja podróży służbowych, zarządzanie kalendarzem, przygotowywanie prezentacji i innych dokumentów); Monitorowanie rynku i wyszukiwanie ogłoszeń o postępowaniach przetargowych; Bieżące i efektywne monitorowanie...

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.