Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

 
Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing poszczególnych obszarów działalności. Zatrudnianie freelancerów czy zlecanie zadań zewnętrznym firmom pozwala na redukowanie kosztów związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Jedną z coraz częściej wykorzystywanych rozwiązań jest prowadzenie tzw. wirtualnego biura. Co to takiego?

 

Wirtualne biuro – definicja

 

Wirtualne biuro to nic innego jak outsourcing obsługi biurowej firmy. Wszystkie czynności związane z prowadzeniem dokumentów, korespondencji, przyjmowaniem i przekierowywaniem połączeń itp. prowadzone są poza przedsiębiorstwem. Pracownicy biurowi – sekretarki, asystentki, fakturzystki, księgowe itp. nie są obecne w siedzibie firmy – wszystkie ich zadania wykonywane są zdalnie, w e-biurowcu.

 

Wirtualne biuro czy też e-biuro oferuje usługę wynajmu adresu. Ma to ogromne znaczenie wizerunkowe szczególnie dla małych przedsiębiorstw, które mogą poszczycić się, że ich adres korespondencyjny znajduje się prestiżowym dla biznesu miejscu.

 

W biurze wirtualnym pracownik czy pracownicy wykonują wszystkie czynności charakterystyczne dla tradycyjnej jednostki tego typu, a więc:
• przyjmują połączenia,
• prowadzą korespondencję,
• planują grafik pracy,
• prowadzą kalendarz spotkań,
• obsługują logistykę spotkań, wyjazdów, delegacji,
• wystawiają i archiwizują dokumenty,
• wspierają obsługę prawno-podatkową przedsiębiorstwa,
• zamawiają materiały promocyjne,
• kontaktują się z klientami, kontrahentami itp.

 

Ponadto wirtualne biuro zapewnia utworzenie konta bankowego, skrytki pocztowej, a niekiedy wynajmuje również sale konferencyjne i biurka (np. w przestrzeni coworkingowej). Niektóre wirtualne biura prowadzą też doradztwo finansowe i inwestycyjne, pomagają w przygotowaniu biznesplanów czy oferują szkolenia.

 

Ile kosztuje wirtualne biuro?

 

Koszt skorzystania z usługi wirtualnego biura różni się w zależności od lokalizacji i wachlarza oferowanych usług. Najdroższe wirtualne biura w Polsce znajdują się w centrach biznesowych w Warszawie. Cena zdalnej obsługi biurowej waha się od 50 zł do nawet 400 zł miesięcznie.

 

Jak otworzyć wirtualne biuro?

 

Przedsiębiorca, który rezygnuje z tradycyjnej jednostki w firmie i chce otworzyć wirtualne biuro, musi jedynie dokonać kilku podstawowych decyzji. Na początek dobrze jest przejrzeć różne oferty w interesującej go lokalizacji. Można to zrobić oczywiście za pośrednictwem internetu – wirtualne biura dysponują witrynami, na których najczęściej podane są również ceny usług.

 

Dodatkowo często w ramach oferty można zdecydować się na droższy, ale bardziej prestiżowy adres dla firmy. Warto rozważyć, czy z punktu widzenia PR będzie miało to znaczenie dla przedsiębiorstwa.

 

Na koniec trzeba zastanowić się, czy przedsiębiorstwo będzie potrzebować np. przestrzeni biurowej do prowadzenia spotkań z klientami itp.

 

Po wybraniu oferty wystarczy skontaktować się z biurem w celu podpisania umowy na ustalony czas.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Młodszy specjalista / Młodsza specjalistka ds. kontroli jakości

    POLPHARMA S.A.   Starogard Gdański    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zadania: Wykonywanie badań analitycznych substancji aktywnych, wewnętrznych wzorców roboczych; Przygotowanie roztworów / faz ruchomych w technikach chromatograficznych; Prowadzenie dokumentacji analitycznej zgodnie z zasadami zawartymi w procedurach i instrukcjach;
  • MAJOREL POLSKA
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Duties and Responsibilities Responsible for evaluating online social media, web page content and advertising content in conjunction with client policy; Visually navigate and review images, videos, accounts and text-based content; Escalate violations of client policies using internal tools; Maintain...
  • MAJOREL POLSKA
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Duties and Responsibilities Responsible for evaluating online social media, web page content and advertising content in conjunction with client policy; Visually navigate and review images, videos, accounts and text-based content; Escalate violations of client policies using internal tools; Maintain...
  • Content Reviewer - Fluent Hungarian

    MAJOREL POLSKA   Kraków, Tertium Business Park    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Duties and Responsibilities Responsible for evaluating online social media, web page content and advertising content in conjunction with client policy; Visually navigate and review images, videos, accounts and text-based content; Escalate violations of client policies using internal tools; Maintain...
  • Content Reviewer - Fluent Italian

    MAJOREL POLSKA   Kraków, Tertium Business Park    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Duties and Responsibilities Responsible for evaluating online social media, web page content and advertising content in conjunction with client policy; Visually navigate and review images, videos, accounts and text-based content; Escalate violations of client policies using internal tools; Maintain...
  • Content Reviewer - Fluent Finnish

    MAJOREL POLSKA   Kraków, Tertium Business Park    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Duties and Responsibilities Responsible for evaluating online social media, web page content and advertising content in conjunction with client policy; Visually navigate and review images, videos, accounts and text-based content; Escalate violations of client policies using internal tools; Maintain...

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.