Praca.pl Poradniki Finanse, bankowość
Certyfikowany finansista

Certyfikowany finansista

 
Certyfikowany finansista

W Polsce najpopularniejsze obecnie stowarzyszenia przyznające międzynarodowe certyfikaty to ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) oraz CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Każde z tych stowarzyszeń ma po kilka tysięcy aktywnych członków (inaczej absolwentów) i studentów (osób w trakcie realizacji kwalifikacji).

 

Coraz częściej posiadanie jednego z tych certyfikatów jest jednym z wymagań na stanowiskach związanych z rachunkowością lub controllingiem. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę stanowiska menedżerskie.
Studia to na rynku pracy często warunek oczywisty dla pracodawców, jednak dopiero posiadanie kwalifikacji profesjonalnej pozwala na zdobycie przewagi na rynku pracy. Wynika to ze specyfiki kwalifikacji profesjonalnych, które kładą nacisk na zdobywanie umiejętności praktycznych.

 

Posiadanie renomowanych certyfikatów w finansach to prestiż, ale też wiele korzyści. Jakich?


To przede wszystkim wspomniane już umiejętności praktyczne, które można bezpośrednio zastosować w codziennej pracy. To także możliwość ciągłego rozwoju nawet po zdobyciu pełnej kwalifikacji. Dzięki licznym spotkaniom i szkoleniom organizowanym przez oba stowarzyszenia dla swoich członków i studentów można doskonalić swoje kompetencje, jednocześnie zdobywając szeroką sieć kontaktów.
Certyfikaty ACCA i CIMA to oczywiście także wynagrodzenie, które wzrasta średnio o około 70% do 100% w przeciągu 10 lat od zdobycia pełnej kwalifikacji.

 

Jak dużym wyzwaniem jest zdobycie takich certyfikatów?


Zdobycie certyfikatu ACCA lub CIMA to niewątpliwie duże wyzwanie – nie tylko biorąc pod uwagę koszty realizacji całej kwalifikacji, ale także, a może przede wszystkim, czas niezbędny do przygotowania się i zdania wszystkich egzaminów. Kilkanaście egzaminów, to średnio 4 lata systematycznej i rzetelnej nauki.


Koszty zależą przede wszystkim od sposobu nauki, na który zdecyduje się student – obecnie jest to wydatek rzędu 10-40 tysięcy złotych. BPP, jako firma szkoleniowa, dba, aby pieniądze wydane na szkolenia przełożyły się na sukces na egzaminach oraz, co równie ważne, pozwoliły nabyć praktyczne umiejętności, na które obecnie coraz bardziej liczą pracodawcy.

Średnia zdawalność na egzaminach ACCA i CIMA to około 40-50%, studenci BPP mogą się natomiast pochwalić około 20% wyższymi rezultatami. Potwierdza to także częsta i liczna obecność naszych studentów na listach z najlepszymi wynikami w Polsce.

Kwalifikacje profesjonalne to inwestycja czasu, wysiłku i pieniędzy w swoją przyszłość. Historie naszych studentów potwierdzają, że certyfikaty są rozpoznawalne na całym świecie, przez co otwierają mnóstwo możliwości nie tylko w Polsce, ale także za granicą.

 

Od lat zajmują się Państwo certyfikacją zawodową w finansach. Czy zauważają Państwo wzrost czy spadek

zainteresowania tego typu certyfikatami?


Zdecydowany wzrost. Stowarzyszenia ACCA i CIMA w Polsce od wielu lat pracują nad rozpoznawalnością swoich kwalifikacji, a to skutkuje wzrostem świadomości u pracodawców. Coraz bardziej doceniają oni pracowników posiadających certyfikaty międzynarodowe, bo wiedzą, że jest to obiektywne potwierdzenie wiedzy i umiejętności, co przekłada się bezpośrednio na efektywność ich pracy.

 

Dyplom ACCA lub CIMA to także szersza perspektywa i ukierunkowanie na biznes, dzięki czemu pracodawca zyskuje partnera do podejmowania decyzji, a nie tylko kompetentnego podwładnego.


Wszystkie te czynniki powodują, że coraz młodsze osoby decydują się na rozpoczęcie kwalifikacji profesjonalnych.

 

Państwa trenerzy to praktycy z wieloletnim doświadczeniem, jaką radę daliby studentom dopiero rozpoczynającym swoją edukację na studiach ekonomicznych?


Przede wszystkim zachęcają do łączenia, już na etapie studiów, edukacji uniwersyteckiej z nabywaniem umiejętności praktycznych. Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie ze specjalnych programów przygotowanych przez uczelnie wspólnie z CIMA i ACCA. Łączone kierunki studiów licencjackich i magisterskich pojawiają się w ofercie coraz większej liczby uczelni wyższych w Polsce. Dzięki takim studiom absolwenci opuszczają uczelnię, mając już zaliczone kilka egzaminów ACCA lub CIMA, dlatego dużo łatwiej jest im kontynuować zdobywanie certyfikatu po studiach, a co za tym idzie, osiągać swoje cele zawodowe. Tego wszystkim studentom serdecznie życzymy!

Eliza Rzepecka, Key Clients and Marketing Executive
BPP PROFESSIONAL EDUCATION

Więcej artykułów "Finanse, bankowość"

Polecane oferty

  • Konsultant / Konsultantka ds. Sprzedaży

    4Life Direct sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   4 500 - 12 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres obowiązków? Sprzedaż ubezpieczeń na życie i zdrowie Obsługa połączeń przychodzących i wychodzących Realizacja wyznaczonych wskaźników KPI Prowadzenie rozmów zgodnie z określonymi standardami w celu budowania długotrwałych relacji z Klientami Obawiasz się czy dasz...
  • Doradca Klienta

    4Life Direct sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   4 500 - 12 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Twój zakres obowiązków Telefoniczna sprzedaż ubezpieczeń na życie i zdrowie, Kontakt z klientem za pośrednictwem połączeń wychodzących i przychodzących, Praca w systemie CRM, Wsparcie klientów w zakresie ich decyzji zakupowych, Realizacja wyników w oparciu o wskaźniki KPI oraz plany...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków formułowanie założeń dla procesu rozliczeń usług realizowanych przy udziale podmiotów Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej; kontrola merytoryczna i rozliczanie faktur wystawianych przez podmioty z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej z tytułu sprzedaży produktów i...
  • Pracownik ds. umów na działania informacyjne i promujące

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: weryfikowanie w zakresie formalno-finansowym protokołów odbioru usług wykonywanych w ramach umów na działania informacyjne i promujące dla projektów inwestycyjnych, weryfikacja dokumentacji przetargowej dotyczącej projektów inwestycyjnych,...
  • Specjalista ds. ekonomiczno-rozliczeniowych

    UNIBEP S.A.   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Wsparcie kierownika kontraktu w obsłudze administracyjno-księgowej związanej z realizacją budowy, Wprowadzanie faktur oraz danych do systemu ERP, Analiza danych dotyczących realizowanego kontraktu, Sporządzanie pism, zestawień i raportów na potrzeby kierownictwa...
  • Specjalista / Specjalistka ds. kontrolingu

    RESPOL Export - Import Sp. z o.o.   Warszawa, Targówek    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Sporządzanie analiz, raportów, prezentacji (o charakterze zarówno cyklicznym jak i ad hoc), Przygotowywanie budżetu, miesięczna aktualizacja prognoz oraz kontrola ich realizacji; Udział w procesie zamknięcia miesiąca, Doskonalenie systemów raportowania. Wymagania...

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.