Praca.pl Poradniki Lista stanowisk Kadra zarządzająca
Test Manager / Manager ds. Testów

Lista stanowisk - Test Manager / Manager ds. Testów

Test Manager / Manager ds. Testów

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Test manager to osoba, która zajmuje się testowaniem nowych rozwiązań i aplikacji, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, np. dla sektora bankowego czy inwestycyjnego. Wykonuje testy podstawie zleconych scenariuszy testowych, a następnie opisuje i raportuje wszelkie błędy, które wymagać będą poprawy. Bierze także udział w testach funkcjonalnych, samodzielnie opracowuje scenariusze testowe oraz testuje aplikacje na urządzenia mobilne.

WYMAGANIA

Test manager najczęściej posiada wykształcenie wyższe techniczne lub informatyczne, ale nie jest to niezbędny warunek do pracy w branży. Przede wszystkim liczy się doświadczenie w zarządzaniu i przeprowadzaniu testów oraz praktyczna znajomość funkcjonujących w nich rozwiązań. Potrzebna jest także znajomość języka angielskiego oraz umiejętność pracy z dokumentacją systemową. W przypadku testowania aplikacji na urządzenia mobilne konieczna jest również znajomość systemu Android czy IOS.

Pożądane cechy osobowościowe to odporność na stres, terminowość, dyspozycyjność, doskonała organizacja pracy, dobrze rozwinięte zdolności interpersonalne, a także samodzielność, skrupulatność, dociekliwość, odpowiedzialność, kreatywność, innowacyjność i umiejętność pracy w zespole.

WARUNKI PRACY

Test Manager pracuje w siedzibie firmy – w biurze nad dokumentacją lub w pracowni, w której testuje nowe aplikacje. Stale współpracuje z zespołem ludzi – innymi testerami, programistami i przełożonymi, którym raportuje wyniki swojej pracy. Swoje obowiązki wykonuje przede wszystkim przed komputerem.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Kandydaci na to stanowisko mogą poszukiwać zatrudnienia w firmach korzystających z nowoczesnych aplikacji i rozwiązań technicznych, np. w bankach czy innych instytucjach finansowych oraz przedsiębiorstwach telekomunikacyjnych, teleinformatycznych. Pracę można też znaleźć w firmach specjalistycznych, które oferują tworzenie tego typu usług dla klientów zewnętrznych.

ZAROBKI

W Polsce zarobki Test Managera zależą od poziomu doświadczenia zawodowego i posiadanych certyfikatów, rodzaju firmy i regionu, w którym ona się znajduje. Średnie wynagrodzenie w branży to 5,5 tys. zł brutto, choć najlepiej wykwalifikowani zarabiają nawet w granicach 10 tys. zł.

Praca Test Manager / Manager ds. Testów
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.