Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Dni otwarte w firmie: czy warto, jak organizować?

Dni otwarte w firmie: czy warto, jak organizować?

 
Dni otwarte w firmie: czy warto, jak organizować?

Na czym polega dzień otwarty?


Dzień otwarty to wydarzenie, podczas którego osoby z zewnątrz mogą poznać specyfikę działalności firmy, zobaczyć etapy produkcji, wykorzystywane w zakładzie maszyny, poznać pracowników i specyfikę ich obowiązków, a także uzyskać informacje z pierwszej ręki na interesujące ich tematy. Takie eventy organizują uczelnie, szkoły, przedszkola, firmy usługowe i produkcyjne.

 

Dzień otwartych drzwi: korzyści

 

Przede wszystkim udział w dniu otwartych drzwi angażuje osoby, które zdecydują się na wizytę. Do firmy przychodzą jedynie zainteresowani działalnością firmy, pracą w niej czy jej produktami lub usługami. Dzięki temu łatwiej nawiązać z nimi relacje. Dzień otwarty to czas na skuteczny marketing bezpośredni – pozwalający zaprezentować markę zainteresowanej grupie w sposób odpowiadający jej potrzebom.

Dobrze zorganizowane drzwi otwarte to dla odwiedzających nie tylko szansa na poznanie firmy, ale też na miłe i konstruktywne spędzenie wolnego czasu. Krótko mówiąc, to dodatkowa korzyść, którą można zyskać, przychodząc. Takie osobiste doświadczenia zapadają w pamięci na długo, a uczestnicy dzielą się wrażeniami z innymi, promując tym samym firmę.

 

Jak zorganizować dni otwarte w firmie?


Przede wszystkim należy dokładnie określić, dla jakiej grupy organizowane są drzwi otwarte i jaki mają cel. Może nim być np.:

  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • szukanie pracowników,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki i działania wizerunkowe,
  • impreza integracyjna dla pracowników i ich rodzin, która ma na celu podtrzymywanie wizerunku dobrego pracodawcy, budowanie zaufania i zwiększenie lojalności pracowników.

 

W zależności po co i dla kogo organizowane są dni otwartych drzwi, trzeba wybrać odpowiedni sposób poinformowania o tym wydarzeniu. Jeśli lista uczestników jest dokładnie określona, można e-mailowo wysłać imienne zaproszenia na event firmowy. Gdy firma chce pozyskać klientów, może ogłosić open day na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub zaprosić do współpracy np. blogerów z branży, którzy nagłośnią wydarzenie. Zaproszenie na dzień otwarty dla studentów i absolwentów warto udostępnić w formie plakatu na uczelniach, czy na stronach internetowych uczelni.

Aby promocja firmy się udała, a wizyta w siedzibie wywołała w uczestnikach spotkania pozytywne emocje, trzeba zaplanować wydarzenie tak, by uniknąć chaosu organizacyjnego i aby goście się nie nudzili. Oddelegowanie pracowników do oprowadzania i odpowiadania na pytania to zupełna podstawa. Warto też przygotować firmowe gadżety, dobrze przemyśleć harmonogram i atrakcje związane z działalnością przedsiębiorstwa. Począwszy od przywitania gości, przez prezentację marki, wykłady, spotkania z autorytetem i warsztaty tematyczne, aż po zwiedzanie fabryki, czy obszarów na co dzień niedostępnych dla osób z zewnątrz.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • ProPoint S.A.
    pracownik fizyczny
    10 godz.
    Opis stanowiska montaż elementów instalacji elektrycznych w branży automatyki przemysłowej i robotyki, uruchamianie nowych i modyfikowanie istniejących maszyn i urządzeń oraz gniazd i linii produkcyjnych, analizowanie usterek i rozwiązywanie problemów technicznych, prace ślusarskie i...
  • Product Manager w branży wędkarskiej

    Abramis Sp. z o.o.   Łomianki, ul. Łąkowa 52a    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   8 000 - 10 000 zł brutto/mies.
    10 godz.
    Zakres obowiązków: Aktywny udział przy wprowadzaniu nowych produktów. Monitorowanie trendów na rynku oraz potrzeb i wymagań klientów. Tworzenie zamówień w fabrykach, w oparciu o analizy sprzedaży. Samodzielne testowanie produktów przed wprowadzeniem do sprzedaży. Analiza działań...
  • Młodszy Specjalista ds. Należności

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków Obsługa rozliczeń należności od Biur Podróży/Agentów oraz Klientów indywidualnych (płatności, faktury, raporty, zapytania telefoniczne i mailowe), Informacja wychodząca w zakresie rozliczeń, monitów, sald.
  • Młodszy Specjalista ds. Relacji z Klientem

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Warszawa, Mokotów, ul. Postępu 17B    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Twój zakres obowiązków: Tłumaczenie treści reklamacji i wniosków z języka polskiego na język angielski, Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej (archiwizacja, skanowanie, przygotowywanie zestawień pocztowych, wysyłka dokumentacji), Rejestracja zgłoszeń Klientów,...
  • Ginekolog - Endokrynolog

    Centrum Medyczne Zdrowie   Warszawa, ul. Kleszczowa 26B    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Zatrudnimy lekarza/lekarkę z doświadczeniem i certyfikatem na wykonywanie badań USG.
  • Doradca Agenta

    Coral Travel Poland Sp. z o.o.   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Do głównych zadań Doradcy Agenta należeć będzie m.in.: Wsparcie techniczne dla agencji sprzedaży i biur własnych; Pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów operacyjnych; Prowadzenie korespondencji mailowej dotyczącej zapytań produktowych z agentami turystycznymi i biurami własnymi;

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.