Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

 
Marketing mobilny: reklama w erze smartfonów

Mobile marketing, reklama mobilna: na czym to polega?

 

Smartfon to urządzenie, dzięki któremu możemy wykonywać wiele różnorodnych czynności – dokonujemy płatności bankowych, zamawiamy posiłki, sterujemy kamerą umieszczoną w pomieszczeniach, włączamy światło, pralkę, telewizorem itd. Nic więc dziwnego, że specjaliści od marketingu wkładają wiele pracy, by wykorzystać te i podobne narzędzia do komunikacji z konsumentami.

 

Mobile marketing wiąże się więc z dostosowaniem przekazu reklamowego do urządzeń przenośnych takich jak smartfony, telefony komórkowe, tablety. Ma służyć szybszemu, precyzyjnemu i łatwiejszemu dostępowi do treści reklamowych.

 

Narzędzia marketingu mobilnego

 

W związku z wielorakimi możliwościami urządzeń mobilnych istnieje także wiele form przekazywania komunikatu reklamowego. Oto niektóre z nich:

aplikacje internetowe – do pobrania na smartfony, sprawiają, że łatwiej przegląda się oferty, szybko i płynnie przechodzi się od przeglądania produktów do ich ostatecznego zakupu. Własna aplikacja mobilna świadczy także o randze przedsiębiorstwa, jego zaangażowaniu w ułatwianie komunikacji z konsumentami;

marketing SMS – klient otrzymuje bezpośrednio do skrzynki odbiorczej powiadomienia o promocjach, nowych ofertach, wyprzedażach itd.

kupony – czyli wiadomości, które uprawniają odbiorcę do skorzystania z różnego rodzaju rabatów; • voicemailng – wysłanie wybranej grupie klientów wiadomości głosowych o treści reklamowej. Najczęściej do nagrania wybiera się profesjonalnych lektorów, aby komunikat zyskał na wiarygodności;
advergaming – czyli stworzenie interaktywnej gry, która pomoże np. wprowadzić nowy produkt na rynek, utrwalić wśród użytkowników wizerunek marki;

kody QR – to rodzaj kodu kreskowego, narzędzie informacyjne. Skanując kod, użytkownik ma szybki dostęp do informacji ukrytych pod czarno-białym znakiem.

 

Reklama w mediach społecznościowych czy reklama SMS?

 

W zależności od celu, jaki chcemy uzyskać, należy wybrać odpowiednią formę komunikacji. Reklama na Facebooku czy innego rodzaju marketing w mediach społecznościowych wydaje się dziś najpopularniejszym narzędziem do dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Ilekroć użytkownik będzie korzystał z tego rodzaju mediów, między postami, fotografiami i informacjami o znajomych przewiną się oferty dopasowane do właściciela danego profilu – jego lokalizacji, preferencji itd. Jest to dobre rozwiązanie marketingowe dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują jeszcze dużym budżetem. Dzięki tego typu działaniom mogą pozyskać dużą grupę klientów.

 

Reklama SMS ma trochę inny charakter niż te na portalach społecznościowych. Wiadomości wysyłane są do konkretnych odbiorców, którzy powinni wcześniej udostępnić przedsiębiorcy numer telefonu i wyrazić zgodę na kontakt tego rodzaju. Komunikat SMS ma ograniczoną liczbę znaków, treść powinno się więc dobrze przemyśleć (podobnie jak na portalach społecznościowych). Należy też pamiętać, że wiadomości nie mogą być wysyłane zbyt nachalnie. Interesujące promocje pojawiające się w skrzynce odbiorczej co pewien okres, zbudują poczucie zaufania i więzi z klientem, natomiast zbyt intensywne zasypywanie mało wartościowymi wiadomościami może doprowadzić do utraty nabywców.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Starszy Prawnik

    Legal House Poland sp z o.o.   Warszawa, Mokotów    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: samodzielna bieżąca obsługa klientów; udział w zespołach w ramach realizacji projektów biznesowych; prowadzenie sporów gospodarczych (samodzielnie lub w zespole) udział w negocjowaniu warunków transakcji; nadzór nad pracą młodszych prawników w ramach powierzonych...
  • Bank Pocztowy S.A.
    dyrektor  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    2 godz.
    Jeśli potrafisz: zarządzać Zespołem i realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki Bankowej; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Placówki i Rynku nie są Ci obce; dobierać metody i narzędzia podnoszące efektywność sprzedażową, Zaaplikuj!
  • Drukarz fleksograficzny

    Reynders Etiketten Polska Sp. z o.o.   Kruszów, ul. Trybunalska 36    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: obsługa maszyn drukujących z roli druk zgodnie z wymaganiami Klienta dbanie o czystość i porządek na stanowisku pracy praca w systemie zmianowym
  • Lider zmiany

    Reynders Etiketten Polska Sp. z o.o.   Kruszów, ul. Trybunalska 36    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: Organizowanie i nadzorowanie pracy zespołu produkcyjnego (20-30 osób) Kontrola realizacji zleceń produkcyjnych Dbałość o prawidłowy obieg dokumentów i informacji Dbanie o zachowanie standardów jakości dla linii produkcyjnej przy współpracy z innymi działami Kierowanie...
  • Pracownik produkcji

    Reynders Etiketten Polska Sp. z o.o.   Kruszów, ul. Trybunalska 36    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Opis stanowiska: pomoc przy ustawianiu maszyn; przygotowanie narzędzi niezbędnych przy pracy obsługa maszyn dbanie o czystość i porządek na stanowisku pracy praca w systemie zmianowym;
  • Młodszy specjalista ds. HR

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 godz.
    Poszukujemy ambitnej osoby na stanowisko młodszego specjalisty ds. HR, która będzie wspierać nasz zespół HR w realizacji zadań związanych z rekrutacją, selekcją kandydatów, zarządzaniem personelem oraz innymi aspektami działalności HR. Jeśli jesteś osobą pełną energii i...

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.