Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

 
Reklama natywna - definicja, na czym polega, przykłady

Użytkownicy internetu, widzowie programów telewizyjnych i wszyscy inni odbiorcy kultury są obecnie bardzo odporni na wszechobecne reklamy. Na urządzeniach instalują oprogramowania wyłączające wyskakujące banery, przełączają programy w tv, by nie oglądać bloków reklamowych. Jak zatem sprzedać nowy produkt, jak dotrzeć z nim do klientów, by jednocześnie nie wzbudzać ich irytacji?

 

Reklama natywna - definicja

 

Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie może być reklama natywna. Czym jest? O tym mówi drugi człon określenia. Natywny oznacza coś wrodzonego, rodzimego, co jest naturalne dla danego środowiska, obszaru itd. Native speakerzy to np. rodzimi użytkownicy danego języka.

 

Czym może więc być native advertising? To reklama „wpasowana” w środowisko, w którym się pojawia. Aplikacja, artykuł, przekaz tv - to nadal one stanowią podstawę komunikacji z odbiorcą. Reklama natywna ma się w nich zawierać, ale nie w natarczywej i dominującej formie, ale jako uzupełnienie, dodatek do podstawowej treści przekazu.

 

Mimo że definicja jest dość płynna - według jednych dana reklama jest nienachalna, idealnie wpasowuje się w przekazywaną treść, dla innych może być już irytująca i zbyt oczywista - to jednak taka metoda reklamy zyskuje coraz większą liczbę zwolenników.

 

Content marketing, native advertising - na czym polega

 

Content marketing polega na dostarczaniu zainteresowanym osobom wartościowych treści. Nie mają być to informacje reklamowe, a takie, które podpowiedzą odbiorcy jak rozwiązać jakiś problem, mają świadczyć o dobrym zapleczu wiedzowym. Komunikacja z użytkownikami internetu opiera się na kontencie - czyli eksperckiej treści.

 

Reklama natywna jest uzupełnieniem treści. Nienachalnym dodatkiem, który już jednak raczej odnosi się do produktu lub usługi, a nie do informacji np. poszerzających wiedzę użytkownika.

 

Tak więc są to dwie różne formy kontaktu z odbiorcami treści, ale za to świetnie się uzupełniające. Tworzą wizerunek firmy eksperckiej i przyjemnej dla użytkownika/klienta. Odpowiednio zastosowane przez specjalistów, nienachalnie zdobywają przychylność konsumentów.

 

Reklama natywna - przykłady

 

Ponieważ regularnie korzystamy z internetu, z pewnością udało nam się już trafić na przykłady reklam natywnych. Chociażby na portalach informacyjnych czy społecznościowych - np. w formie postu lub komentarza pod postem, reklamy, która przypomina skrót do artykułu.

 

Również wyszukując produkt na aukcji internetowej lub wpisując interesujące nas hasła w wyszukiwarkę, możemy trafić na przykłady reklamy natywnej. To pozycje, które wyglądają jak zwykłe wyniki wyszukiwania, jedyne co je rozróżnia to informacja, iż są sponsorowane.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • HR Process Lead

    DANISH CROWN GBS SP Z O O   Kraków    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Area of responsibility As HR Process Lead, you will be part of Danish Crown People & Culture, responsible for driving process improvement initiatives and projects in close collaboration with the various HR Functions and the business. You will represent People & Culture as Process Specialist in...
  • Specjalista / Specjalistka HR (HR Biznes Partner)

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków Bieżące wsparcie menedżerów w realizacji polityki personalnej; Doradztwo z zakresu prawa pracy, narzędzi HR i metod komunikacji; koordynowanie projektów HR, w tym zarządzania zastępowalności oraz budowania planów retencji i sukcesji; prowadzenie rekrutacji na...
  • Kierownik Robót Hydraulicznych

    INSTALEO   Islandia, Reykjavik   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  kontrakt B2B  pełny etat   129 zł netto (+VAT)/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków kierowanie zespołem i pracami; wykonywanie instalacji wod-kan i C.O. montaż grzejników; "biały montaż" wykonywanie i montaż węzłów ciepłowniczych; budowa instalacji wentylacyjnych; budowa systemów przeciwpożarowych; wykonywanie przyłączy budynków; budowa...
  • Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    15 godz.
    Zakres obowiązków: Przyjmowanie materiału do badań, Wprowadzanie zleceń badań do programu laboratoryjnego, Telefoniczna i osobista obsługa klientów, Zamawianie i przygotowanie przesyłek kurierskich, Prowadzenie spraw biurowych.
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online
    16 godz.
    Miejsce pracy: Reguły i budowy na terenie Polski. Twój zakres obowiązków: nadzór nad robotami budowlano - wykończeniowymi, nadzór, koordynacja i organizacja prac podwykonawców, oraz sił własnych, udział w procesach koordynacyjnych prac projektowych i prefabrykacji budynków modułowych w...
  • Inżynier / Kierownik Robót - branża elektryczna

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid) / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    16 godz.
    Zakres obowiązków czynny udział w procesie przygotowania oraz realizacji budowy: wykonywanie zestawień materiałowych i kosztorysów, nadzorowanie pracowników, koordynacja branżowa, tworzenie dokumentacji warsztatowej, wykonywanie dokumentacji powykonawczej, zamawianie materiałów produkcyjnych.

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.